Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?
Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Herbata to produkt, który znajdziemy w większości polskich domów. Co jednak stoi za wyborem danego gatunku? Ile filiżanek tego wyjątkowego naparu pijemy dziennie?

Marka „Czas na Herbatę” ponownie postanowiła sprawdzić, jak wyglądają herbaciane preferencje Polaków i w tym celu przeprowadziła badanie wśród swoich klientów. Co wykazały wyniki?

Filiżanka herbaty jedna, dwie, a może trzy?

Picie herbaty stanowi codzienny rytuał niemalże każdego z nas. Nie dziwi zatem fakt, iż od lat jest to najczęściej wybierany przez Polaków napój. W zależności od indywidualnych upodobań ulubiony gatunek towarzyszy nam przy śniadaniach, w trakcie w pracy, podczas spotkań ze znajomymi lub jako element wieczornego relaksu. Jak wykazały badania przeprowadzone przez markę „Czas na Herbatę”, często jednak, jedna filiżanka to za mało. Najwięcej z nas bowiem (odpowiednio aż 29% i 26% ankietowanych) pije herbatę dwa i trzy razy dziennie. ¼ respondentów skłania się ku jednej porcji (24% ankietowanych), a 12% nie może obyć się bez czterech. Najmniejszą grupę stanowią osoby wypijające więcej niż cztery herbaty w ciągu dnia (9% ankietowanych).

Herbata nie jedno ma imię

Poza, ilością wypijanego w ciągu dnia suszu, konsumenci zwracają również ogromną uwagę na wybór jego gatunku. Wyniki sondażu marki „Czas na Herbatę” wykazały, iż w tej kwestii jej klienci postawili na klasykę wskazując, że ulubioną oraz najczęściej wypijaną herbatą jest odmiana czarna (odpowiedź 35% ankietowanych). Z kolei na drugim miejscu, z niewielką różnicą głosów, znalazła się równie popularna - herbata zielona (31% ankietowanych). Kolejne pozycje w rankingu badanych osób zajęły: wersja owocowa i czerwona (ex aequo 12% ankietowanych), biała (7% ankietowanych). Na ostatniej pozycji uplasowała się natomiast herbata żółta (3% ankietowanych). Badania przeprowadzone w salonach „Czas na Herbatę” pozwoliły także określić, na kim spoczywa odpowiedzialność za wybór danego herbacianego gatunku? Wyniki wywiadu pokazują, że zdecydowanie większość z nas, bo aż 61%, dokonuje go samodzielnie. 22% ankietowanych przerzuca z kolei ten obowiązek na partnera, a jedynie 12% korzysta z pomocy rodziców lub dzieci (5%).

Zanim podejdziemy do kasy

Rosnąca z roku na rok świadomość konsumencka sprawia, że wybór kupowanych przez nas produktów poddawany jest szeregowi różnorodnych czynników. Pozwalają nam one bowiem w pełni określić, czy dany produkt spełnia wszystkie stawiane mu wymagania. Nie inaczej jest w przypadku zakupu herbaty. Większość klientów marki „Czas na Herbatę” twierdzi, że decyzja o jej wyborze poprzedzona jest najczęściej szczegółową rozmową ze sprzedawcą (taką formę wybiera 28% ankietowanych). Spore znaczenie mają również informacje zaczerpnięte z internetu (21% ankietowanych) czy etykiet (18% ankietowanych). Respondenci z chęcią posiłkują się także opinią znajomych (15% ankietowanych). Nie bez znaczenia pozostają klasyczne reklamy, na które uwagę zwraca 11% ankietowanych oraz wiedza z czasopism (7% ankietowanych).

Komentarze

  • Ostatnie
  • Popularne
  • Znaczniki
  • Facebook
Androgenowe wypadanie włosów - leczenie
Jedną z częstszych przyczyn nadmiernego wypadania włosów oka...
piątek, Październik 20, 2017 - 15:20
Pożyczka pozabankowa nie musi być droga!
Firmy pożyczkowe prowadzą działalność komercyjną i udzielają...
piątek, Październik 20, 2017 - 14:05
Jesienne sposoby na spędzenie czasu z dzieckiem
Polska jesień potrafi mile zaskoczyć i być naprawdę piękna!...
środa, Październik 18, 2017 - 12:01
Przedwczesny wytrysk psuje Ci szyki? Sprawdź, jakie mogą być przyczyny
Zbyt wczesna ejakulacja dotyka najczęściej młodych mężczyzn...
środa, Październik 18, 2017 - 11:15
(668)
(529)
(527)
(518)
(391)
(373)
(328)
(295)
(262)
(250)
(224)
(204)
(161)
(152)
(116)
(108)
(98)
(92)
(90)
(86)
(83)
(74)
(74)
(71)
(69)
(69)
(69)
(63)
(60)

  

Reklama