Chcesz być lubiana i szanowana w pracy?

W pracy spędzasz dużo czasu i zapewne chcesz, żeby przy całym nawale obowiązków były to chwile całkiem przyjemne. Dlatego ważne są zarówno twoje relacje z szefem jak i ze współpracownikami. Wiadomo, że nie lubisz kiedy szef chodzi zdenerwowany, koleżanka jest na ciebie zła- nie wiadomo o co, a inna zarzuca ci lenistwo. Ale na to wszystko można znaleźć sposób. (fot. depositphotos)
W pracy spędzasz dużo czasu i zapewne chcesz, żeby przy całym nawale obowiązków były to chwile całkiem przyjemne. Dlatego ważne są zarówno twoje relacje z szefem jak i ze współpracownikami. Wiadomo, że nie lubisz kiedy szef chodzi zdenerwowany, koleżanka jest na ciebie zła- nie wiadomo o co, a inna zarzuca ci lenistwo. Ale na to wszystko można znaleźć sposób. (fot. depositphotos)

W pracy spędzasz dużo czasu i zapewne chcesz, żeby przy całym nawale obowiązków były to chwile całkiem przyjemne. Dlatego ważne są zarówno twoje relacje z szefem jak i ze współpracownikami. Wiadomo, że nie lubisz kiedy szef chodzi zdenerwowany, koleżanka jest na ciebie zła- nie wiadomo o co, a inna zarzuca ci lenistwo. Ale na to wszystko można znaleźć sposób.

Na szczęście to my sami mamy wpływ na atmosferę i zawsze można ją naprawić. Ale jak to zrobić? Jest na to kilka dobrych rad.

Dobre stosunki ze współpracownikami

  • Staraj się nie oceniać współpracowników, od tego są przełożeni.
  • Masz od rana zły humor? Powiedz o tym swoim kolegom i poproś o to, żeby byli pobłażliwi.
  • Postaraj się, o to żeby twoi współpracownicy mieli do Ciebie zaufanie.
  • Nie obciążaj innych swoimi obowiązkami. Oczywiście nie znaczy to, że nie możesz poprosić o pomoc, kiedy naprawdę nie dajesz rady. Sama też pomagaj jak masz akurat wolną chwilę.
  • Unikaj sporów i kłótni. A jak cię poniosą nerwy postaraj się najpierw uspokoić, potem wróć do problemu i postaraj się go rozwiązać.

Dobre relacje z szefem

  • Nie krytykuj szefa. Jeżeli masz jakieś uwagi zachowaj je dla siebie, a już na pewno nie rozmawiaj o tym z innymi pracownikami.
  • Jeżeli masz wykonać jakieś nowe zadanie to je wykonaj bez zbędnych komentarzy. Nie znaczy to, że nie masz prawa przedstawić swojego zdania, ale jak przełożony będzie się upierał to lepiej to zrób. Jeżeli to jest zupełnie nowe zadanie, którego jeszcze nie robiłaś wykaż się pomysłowością i sama wykonaj to zadanie. Dla szefa najważniejszy jest efekt końcowy.
  • Nie wdawaj się z szefem w kłótnie jeżeli ciebie za coś skrytykuje. Nie potrzebne dyskusje doprowadzą tylko do większego napięcia. Lepiej spokojnie wysłuchaj, wyciągnij wnioski i staraj się nie powtórzyć tego samego błędu.
  • Jeżeli popełnisz jakiś błąd powiedz o tym szefowi i przeproś za niego. Błędów nie popełnia tylko ten który nic nie robi.

Miła atmosfera w pracy, dobre relacje z szefem - twoja efektywność wzrośnie o 100%.

Komentarze

  • Ostatnie
  • Popularne
  • Znaczniki
  • Facebook
Wiśnie w roli głównej
Pojawiają się na drzewach, kuszą intensywną czerwienią skórk...
wtorek, Czerwiec 27, 2017 - 14:43
Hiszpania – dobre miejsce do życia i inwestowania
W pierwszym kwartale tego roku Polacy wydali na mieszkania a...
wtorek, Czerwiec 27, 2017 - 13:29
Suplementacja w diecie sportowca
Biegasz i pływasz amatorsko, a może trenujesz wyczynowo kola...
wtorek, Czerwiec 27, 2017 - 12:42
Pomysły na elegancki prezent dla mamy
Na Dzień Matki, urodziny, imieniny czy inną okazję warto ofi...
wtorek, Czerwiec 27, 2017 - 11:54
(665)
(525)
(522)
(515)
(389)
(368)
(328)
(293)
(261)
(249)
(224)
(204)
(161)
(150)
(115)
(108)
(98)
(92)
(90)
(86)
(83)
(74)
(74)
(71)
(69)
(69)
(69)
(63)
(60)

  

Reklama