Zakupy kojarzą się nam najczęściej z wydatkami. By kupić dobrej jakości produkt, musimy sporo za niego zapłacić.

Właśnie dlatego duża część konsumentów wyszukuje przeróżne promocje, tak by stosunek ceny do jakości był jak najlepszy (tzw. smart shopping). Smart shopping to nic innego jak inteligentne zakupy – kupujemy okazyjnie, sporo oszczędzając. Okazuje się, że polscy konsumenci są jednymi z najlepszych w tej dziedzinie.

Dzięki możliwości dokonywania zakupów przez internet, który zrewolucjonizował handel, porównywanie cen i szukanie rabatów jest bardzo ułatwione. Postęp technologiczny daje nam możliwość mobilnego dostępu do internetu, który jest kluczem do znalezienia satysfakcjonujących nas ofert. Dzięki temu w stacjonarnym sklepie możemy porównać cenę z tą podaną w sieci i od razu stwierdzić, czy opłaca się kupić dany produkt na miejscu czy zamawiać wysyłkowo. Jest to niewątpliwie jeden z większych plusów globalizacji zakupów. Istnieje wiele stron internetowych oferujących porównywanie cen lub wyszukujących kody rabatowe (np. serwis kod rabatowy). Są tam zebrane informacje z większości sklepów sieciowych. Dla użytkowników przygotowanych jest bardzo dużo przydatnych funkcji: segregowanie produktów według ceny, sposobu dostawy, czy możliwości odbioru osobistego. Dzięki zebraniu wielu ofert w jednym miejscu i łatwości segregacji zaoszczędzimy sporo czasu i pieniędzy.

Jak się okazuje, duży wpływ na sposób wyszukiwania ofert ma płeć oraz wiek. Według badań zrealizowanych przez Deutsche Bank mężczyźni częściej wyszukują promocji w internecie, a kobiety polują na nie w centrach handlowych. Wszystko globalnie zmienia się wraz z wiekiem. Jak pokazują badania, grupa 45+ w ogóle nie zwraca uwagi na cenę, przy jednoczesnym wyborze dobrych jakościowo produktów. Natomiast grupę 65+ w większości interesuje tylko cena, bez względu na jakość.

Jak widać, mądry i świadomy wybór to sztuka kupowania. Dzięki niej zakupy staną się przyjemniejsze i w mniejszym stopniu obciążą nasz portfel.