Udając się do sklepu, obserwujemy zwykle oferty promocyjne, oznaczone w specjalny sposób na regałach. Okazuje się jednak, że nie wszystkie z nich są widoczne w bezpośredni sposób. Część jest ukryta dla stałych klientów korzystających z oprogramowania na urządzenia przenośne. Taka aplikacja sklepowa pozwala na uzyskanie dodatkowych rabatów, dzięki którym zyskuje się jeszcze większe oszczędności. Co trzeba zrobić, żeby móc skorzystać ze zniżek? Jakie czynności trzeba koniecznie wykonać?

Zainstalowanie i rejestracja w aplikacji

Bezpośredni link do aplikacji sklepowej sklepu oferującego kupony i zniżki na zakupy można znaleźć na stronie internetowej. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku zostaniemy przeniesieni do instalacji. Trwa ona zwykle kilka minut. Wszystko zależy tutaj od tego, jakim Internetem dysponujemy w swoim urządzeniu przenośnym i jaki jest aktualnie jego zasięg. Po uruchomieniu aplikacji trzeba podać swoje dane osobowe (zwykle jest to imię, nazwisko, adres i data urodzenia), a często wskazać także, w którym ze sklepów najczęściej dokonujemy zakupów.

Aby móc korzystać z pełni funkcjonalności aplikacji, trzeba wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, także do celów marketingowych oraz podać e-mail weryfikacyjny, który pozwoli na zidentyfikowanie naszej tożsamości. Gdy wyrazi się wszystkie zgody, już tego samego dnia można korzystać z pełni funkcjonalności, jakie zapewnia aplikacja, w tym uzyskiwać zniżki zakupowe.

Kupony i zniżki na produkty z oferty sklepu

Zniżkę z aplikacji sklepowej można odebrać bezpośrednio u sprzedawcy. Wystarczy zalogować się na swoje konto w aplikacji i uruchomić specjalną kartę, która nas identyfikuje. Karta jest skanowana przez sprzedawcę lub też samodzielnie (jeśli sklep udostępnia w tym celu specjalny czytnik). Zanim jednak zdecydujemy się na odebranie zniżki, należy sprawdzić, czy jest ona aktywowana. Czasami sklep wymaga w tym celu wciśnięcia przycisku aktywacyjnego przy danym kuponie. Co więcej, kupony
i zniżki na określone produkty sklepu
 dostępne są w ściśle określonych datach, na przykład od poniedziałku do niedzieli w konkretnym tygodniu. Aby nie zdziwić się, że zniżka nie została naliczona, trzeba zalogować się na swoją aplikację w sklepie w trakcie dokonywania zakupów.

Gdy nie ma dostępu do Internetu

Jeśli chcemy wykorzystać kupony i zniżki, musimy być podłączeni do sieci. W innym przypadku nie można jej uruchomić i uzyskać zniżek. Co zrobić, gdy aktualnie nie mamy Internetu? Po pierwsze, można zapytać o pomoc pracownika sklepu. Zdarza się, że sklep udostępnia sieć, do której można się podłączyć w trakcie zakupów. Trzeba tylko znać hasło. Po drugie, można zachować paragon
i skontaktować się z siecią sklepów przez formularz kontaktowy, telefon lub e-mail. W tym przypadku na pomoc i na naliczenie zniżek można liczyć tylko w sytuacjach losowych (np. brak sieci ze względu na awarię).

Przed wykonaniem zakupów warto sprawdzić, czy mamy dostęp do sieci. W ten sposób unikniemy przykrej niespodzianki w postaci braku możliwości skorzystania z rabatów, które w niektórych przypadkach mogą sięgać nawet kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych.