ŻycieHerbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

-

Herbata to produkt, który znajdziemy w większości polskich domów. Co jednak stoi za wyborem danego gatunku? Ile filiżanek tego wyjątkowego naparu pijemy dziennie?

Marka „Czas na Herbatę” ponownie postanowiła sprawdzić, jak wyglądają herbaciane preferencje Polaków i w tym celu przeprowadziła badanie wśród swoich klientów. Co wykazały wyniki?

osoby kupujace herbaty - Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Filiżanka herbaty jedna, dwie, a może trzy?

Picie herbaty stanowi codzienny rytuał niemalże każdego z nas. Nie dziwi zatem fakt, iż od lat jest to najczęściej wybierany przez Polaków napój. W zależności od indywidualnych upodobań ulubiony gatunek towarzyszy nam przy śniadaniach, w trakcie w pracy, podczas spotkań ze znajomymi lub jako element wieczornego relaksu. Jak wykazały badania przeprowadzone przez markę „Czas na Herbatę”, często jednak, jedna filiżanka to za mało. Najwięcej z nas bowiem (odpowiednio aż 29% i 26% ankietowanych) pije herbatę dwa i trzy razy dziennie. ¼ respondentów skłania się ku jednej porcji (24% ankietowanych), a 12% nie może obyć się bez czterech. Najmniejszą grupę stanowią osoby wypijające więcej niż cztery herbaty w ciągu dnia (9% ankietowanych).

ilosc wypijanych herbat - Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Herbata nie jedno ma imię

Poza, ilością wypijanego w ciągu dnia suszu, konsumenci zwracają również ogromną uwagę na wybór jego gatunku. Wyniki sondażu marki „Czas na Herbatę” wykazały, iż w tej kwestii jej klienci postawili na klasykę wskazując, że ulubioną oraz najczęściej wypijaną herbatą jest odmiana czarna (odpowiedź 35% ankietowanych). Z kolei na drugim miejscu, z niewielką różnicą głosów, znalazła się równie popularna – herbata zielona (31% ankietowanych). Kolejne pozycje w rankingu badanych osób zajęły: wersja owocowa i czerwona (ex aequo 12% ankietowanych), biała (7% ankietowanych). Na ostatniej pozycji uplasowała się natomiast herbata żółta (3% ankietowanych). Badania przeprowadzone w salonach „Czas na Herbatę” pozwoliły także określić, na kim spoczywa odpowiedzialność za wybór danego herbacianego gatunku? Wyniki wywiadu pokazują, że zdecydowanie większość z nas, bo aż 61%, dokonuje go samodzielnie. 22% ankietowanych przerzuca z kolei ten obowiązek na partnera, a jedynie 12% korzysta z pomocy rodziców lub dzieci (5%).

gatunek wybieranych herbat - Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Zanim podejdziemy do kasy

Rosnąca z roku na rok świadomość konsumencka sprawia, że wybór kupowanych przez nas produktów poddawany jest szeregowi różnorodnych czynników. Pozwalają nam one bowiem w pełni określić, czy dany produkt spełnia wszystkie stawiane mu wymagania. Nie inaczej jest w przypadku zakupu herbaty. Większość klientów marki „Czas na Herbatę” twierdzi, że decyzja o jej wyborze poprzedzona jest najczęściej szczegółową rozmową ze sprzedawcą (taką formę wybiera 28% ankietowanych). Spore znaczenie mają również informacje zaczerpnięte z internetu (21% ankietowanych) czy etykiet (18% ankietowanych). Respondenci z chęcią posiłkują się także opinią znajomych (15% ankietowanych). Nie bez znaczenia pozostają klasyczne reklamy, na które uwagę zwraca 11% ankietowanych oraz wiedza z czasopism (7% ankietowanych).

rodla informacji o herbacie - Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Najnowsze artykuły

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie, brakuje czasu, a ostatnią rzeczą, na jaką mamy ochotę po...

„Miękko” Niny Czarneckiej – nowa książka o wrażliwości i kobiecej sile

Czy w świecie, który nagradza twardość, stanowczość i perfekcję, jest jeszcze miejsce na delikatność? Nina Czarnecka, znana szerzej jako...

Błoga i pełna przyjemności jesień z kosmetycznymi niespodziankami od PURE BEAUTY!

Jesień to czas oddechu, otulenia i małych przyjemności tylko dla siebie. Gdy za oknem wiatr tańczy z liśćmi, coraz...

Nowa era pielęgnacji: Resveratrol-Lift od Caudalie – młodsza i jędrniejsza skóra każdego dnia

Piękno przyszłości ma swoje źródło w naturze. Francuska marka Caudalie prezentuje przełomową linię Resveratrol-Lift – innowacyjną pielęgnację opartą na...

Musisz przeczytać

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie,...

Nowości MIYA Cosmetics – pielęgnacja skóry, wzmocnienie bariery hydrolipidowej i efekt glow

MIYA Cosmetics prezentuje serię innowacyjnych produktów, które odpowiadają na aktualne potrzeby skóry. Kosmetyki te wspierają mikrobiom, wzmacniają naturalną barierę...

NAOKO otwiera immersyjny butik w Manufakturze i prezentuje kolekcję BARBIE × NAOKO

Polska marka NAOKO wkracza w nowy rozdział swojej historii. W samym sercu łódzkiej Manufaktury otwarto NAOKO Studio – butik,...

Może Ci się spodobaćZOBACZ
Wybrane dla Ciebie