Moda i UrodaJak dopasować rozmiar ubrania w sklepie internetowym?

Jak dopasować rozmiar ubrania w sklepie internetowym?

-

Ubrania to jedna z najczęściej kupowanych przez internet kategorii produktowych. O ile wybór w sklepach online jest nieporównywalnie większy od tego w sklepach stacjonarnych, wiele z nas wciąż ma obawy przed zakupami w sieci, miedzy innymi ze względu na trudności w doborze odpowiedniego rozmiaru. Jak idealnie dobrać rzeczy ze sklepów internetowych radzi ekspert ds. zakupów, Maria Yelutina z firmy PayPal.

RADA 1: Po pierwsze musisz znać swój rozmiar, czyli po prostu się zmierzyć. Uważaj, by nie ścisnąć miarki zbyt mocno, a gdy się skręca – przytrzymaj ją równolegle do podłogi. Jeśli nie możesz znaleźć w domu miarki, użyj zwykłej tasiemki, którą następnie zmierzysz linijką.

Jeśli chcesz być zadowolony z zakupów, musisz wiedzieć o sobie kilka rzeczy:

  • 1) Wzrost. To chyba oczywiste.
  • 2) Rozmiar klatki piersiowej. Mężczyźni powinni umieścić miarkę poniżej pachy. Kobiety natomiast w najszerszym miejscu klatki piersiowej.
  • 3) Talia. Miarka powinna być przytrzymana w najwęższym miejscu.
  • 4) Uda. Przytrzymaj miarkę w najszerszej części uda.
  • 5) Długość rękawów. Wyprostuj rękę i zmierz odległość pomiędzy szyją a nadgarstkiem. Warto pamiętać, że cześć firm mierzy długość rękawa od wewnątrz.
  • 6) Długość nogawek. Najlepiej wziąć najwygodniejszą parę spodni i ją zmierzyć. Niektóre firmy podają długość spodni mierząc produkt wzdłuż nogawki wewnętrznej (od krocza w dół nogawki). Panie powinny także wiedzieć, jaka długość spódnicy jest dla nich najwygodniejsza.
  • 7) Panowie powinni zmierzyć również szerokość szyi. Z pewnością będzie pomocna podczas wyboru koszuli.
  • 8) Panie powinny poszukać idealnie dobranego biustonosza. Dobrym pomysłem jest pójście chociaż raz do sklepu i skorzystanie z pomocy brafitterki.

Pamiętaj, że jeśli kupujesz ubrania na amerykańskich stronach możesz bez problemu przeliczyć w internecie cale na centymetry.

RADA 2: Rozmiary mogą się różnić w poszczególnych krajach i dobrze je poznać jeszcze przed zakupem. Rozmiarówka od XS do XL może wyglądać znajomo, ale w rzeczywistości rozmiary na metkach mogą nie odpowiadać tym, do których jesteśmy przyzwyczajeni.

Podobny system rozmiarów funkcjonuje w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Japonii i Rosji. Mogą być one jednak różne zarówno dla mężczyzn, kobiet czy dzieci, jak i pod względem rodzaju ubrania. Wszelkie różnice można sprawdzić w wyszukiwarce. Ponadto, większość sklepów posiada przelicznik rozmiarów, które bez problemu można także znaleźć w internecie.

RADA 3: Nawet w ramach jednego kraju rozmiary mogą się różnić w zależności od danej marki. Zjawisko to nazywane jest „vanity sizing”, a w Polsce „rozmiarówką próżności”. Firmy odzieżowe świadomie zaniżają rozmiary wiedząc, że klienci często nie chcą kupować rzeczy L czy XL. To jeden z powodów, dla których wymiary mogą się różnić nawet między tak samo ometkowanymi rozmiarami z różnych fabryk.

Każdy sklep online ma zwykle tabelę, w której dane wymiary przypisane są do konkretnych rozmiarów. Powinieneś je sprawdzić zawsze przed dokonaniem zakupu. Bardzo możliwe, że nawet jeśli zwykle wybierasz rozmiar M, w innym sklepie powinieneś zdecydować się na S.

Istnieją różne stereotypy, na których możesz bazować wybierając ubrania. Rozmiary w sklepach dedykowanych młodym osobom (np. H&M, Topshop) zwykle będą mniejsze od tych skierowanych do starszej grupy wiekowej. Amerykańskie ubrania są najczęściej odrobinę większe. Azjatyckie z kolei (np. chińskie czy koreańskie) nie są projektowane dla wysokich osób, więc warto kupić odrobinę większy rozmiar. Jeśli kupujesz ręcznie robione rzeczy, z second-handów lub sklepów vintage, rozmiar powinien być porównywany do innych ubrań zmierzonych na płaskiej powierzchni. Można również przymierzyć inną rzecz, która nam pasuje i porównać rozmiary.

RADA 4: Wiele sklepów online zaczęło również dodawać przydatne zakładki z ocenami innych klientów przeczytaj je. Możesz tam znaleźć cenne informacje: jak dopasowuje się ubranie, czy nie jest za ciasne lub za luźne, a nawet zdjęcia klientów, którzy już nabyli produkt i prezentują jak na nich wygląda. Nie wahaj się pisać do sklepów, szczególnie tych mniejszych, aby doprecyzowały wymiary lub inne detale ubrań.

RADA 5: Jeśli wciąż nie jesteś pewny, zawsze możesz zamówić dwa rozmiary jednej rzeczy w szczególności jeśli to twój pierwszy zakup w danym sklepie, a potem odesłać niepasujący. Wiele sklepów akceptuje zwroty w terminie dłuższym niż prawnie określone maksimum 14 dni od otrzymania przesyłki. Musisz jednak sprawdzić to wcześniej. Jeśli dokonałeś płatności z użyciem PayPal, możesz po prostu odesłać produkt, a PayPal może zwrócić Ci koszty odsyłki.

RADA 6: Podczas, gdy liczba sklepów online z odzieżą stale się zwiększa, firmy dodają kolejne opcje rozwiązywania problemów w określeniu prawidłowego rozmiaru. Virtusize na przykład proponuje wirtualne przymierzalnie, które już pojawiły się na niektórych stronach. Możliwość idealnego dopasowania rozmiaru być może pojawi się zatem już wkrótce.

Najnowsze artykuły

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie, brakuje czasu, a ostatnią rzeczą, na jaką mamy ochotę po...

„Miękko” Niny Czarneckiej – nowa książka o wrażliwości i kobiecej sile

Czy w świecie, który nagradza twardość, stanowczość i perfekcję, jest jeszcze miejsce na delikatność? Nina Czarnecka, znana szerzej jako...

Błoga i pełna przyjemności jesień z kosmetycznymi niespodziankami od PURE BEAUTY!

Jesień to czas oddechu, otulenia i małych przyjemności tylko dla siebie. Gdy za oknem wiatr tańczy z liśćmi, coraz...

Nowa era pielęgnacji: Resveratrol-Lift od Caudalie – młodsza i jędrniejsza skóra każdego dnia

Piękno przyszłości ma swoje źródło w naturze. Francuska marka Caudalie prezentuje przełomową linię Resveratrol-Lift – innowacyjną pielęgnację opartą na...

Musisz przeczytać

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie,...

Nowości MIYA Cosmetics – pielęgnacja skóry, wzmocnienie bariery hydrolipidowej i efekt glow

MIYA Cosmetics prezentuje serię innowacyjnych produktów, które odpowiadają na aktualne potrzeby skóry. Kosmetyki te wspierają mikrobiom, wzmacniają naturalną barierę...

NAOKO otwiera immersyjny butik w Manufakturze i prezentuje kolekcję BARBIE × NAOKO

Polska marka NAOKO wkracza w nowy rozdział swojej historii. W samym sercu łódzkiej Manufaktury otwarto NAOKO Studio – butik,...

Może Ci się spodobaćZOBACZ
Wybrane dla Ciebie