Strona głównaŻycieJak nie jeść słodyczy i być szczęśliwą?

Jak nie jeść słodyczy i być szczęśliwą?

Jak nie jeść słodyczy – to pytanie nurtuje każdą z nas od chwili, w której postanawiamy przejść na dietę. Sprawdź, dlaczego ludzi ciągnie do słodkości i jakie triki można stosować, by to pragnienie powstrzymać.

Dlaczego lubimy słodycze?

Zamiłowanie do słodkości mamy zaszczepione w genach – nasi praprzodkowie ubóstwiali cukier jako źródło energii. Z czasem oczywiście konieczność zdobywania pożywienia została wyparta, jednak nadal od urodzenia dostajesz słodkie jedzenie – od mleka matki, przez słodkie desery i słodycze od rodziny, po słodkie nagrody za dobre zachowanie. Nic więc dziwnego, że Twój organizm domaga się słodkości, z którymi kojarzą mu się najmilsze chwile…

Jak nie jeść słodyczy – podstawowe zasady

Ograniczanie spożycia słodyczy to trudny i długotrwały proces, istnieje jednak kilka uniwersalnych wskazówek, dzięki którym powinnaś sobie poradzić z odstawieniem słodyczy całkiem sprawnie:

  • Nie rezygnuj całkowicie – przynajmniej na początku. Wybierz sobie dzień na słodką nagrodę i celebruj ten dzień jako Twoje święto. Taki słodki deser raz w tygodniu na pewno nie zaszkodzi, a będzie doskonałą nagrodą za włożony trud. Pamiętaj jednak, że to ma być Twoja decyzja, nie przymus i sposób na poprawienie nastroju.
  • Pierwsze 3 dni są zawsze najtrudniejsze. Nim organizm oswoi się z nową, niższą dawką cukru w diecie, możesz czuć się gorzej – potem wszystko się wyrówna i ustabilizuje.
  • Noś ze sobą zdrowe przekąski. Niestety często jest tak, że sięgasz po słodycze z nudów – będąc w drodze do pracy czujesz „głód” i w kiosku kupujesz batonik. Stop! Jeśli chcesz stosować się do zasad, jak nie jeść słodyczy, musisz jeść świadomie. Miej w torebce bakalie, jabłko bądź suszone owoce. Gdy poczujesz chęć na słodkości, wyjmij swój żelazny zapas.
  • Jedz regularnie, co 3-4 godziny. Ochota na słodycze jest efektem nieregularnych posiłków. Gdy robisz duże przerwy między posiłkami, poziom cukru we krwi się waha i organizm domaga się jego wyrównania słodyczami.
  • Po posiłku zjedz miętową gumę – smak mięty uspokoi kubki smakowe, dzięki czemu nie będą domagały się kolejnych porcji cukru.
  • Zrób badania na poziom cynku, chromu i witaminy B1. Niedobory tych składników mogą znacząco podnosić chęć na słodycze. Być może odpowiednia zmiana diety drastycznie zmniejszy Twoją ochotę na słodycze?

Jakie słodycze są bezpieczniejsze dla zdrowia?

Jeśli chęć zjedzenia czegoś słodkiego jest w Tobie silna, sięgaj po te pokarmy, w których poza kaloriami z cukru znajdują się składniki odżywcze i minerały.

Naturalne źródła cukru zawsze będą lepsze niż czekolada i sztuczne słodkości. Najlepsze na dopieszczenie podniebienia słodkim smakiem są owoce, tak świeże jak i suszone.

Biały cukier zastąp cukrem brązowym bądź miodem. Może zawierają podobną ilość kalorii, jednak są zdrowsze i zawierają więcej potrzebnych mikroelementów.

Słodkie rzeczy zjadaj rano – musli na śniadanie, jogurt z owocami czy kanapka z dżemem uzbroją organizm w odpowiednią dawkę cukru i organizm w kolejnych godzinach nie będzie się ich domagał.

Uzbrojona w taką wiedzę powinnaś znaleźć dla siebie skuteczny sposób na to, jak nie jeść słodyczy.

Popularne posty

Social Media

8,530FaniLubię
1,964ObserwującyObserwuj