Strona głównaMacierzyństwoCiąża i PoródJak odzyskać formę po porodzie?

Jak odzyskać formę po porodzie?

Kobieta w ciąży średnio przybiera od 10-15 kg. Czasem jest to tylko 7 kg, a czasem ponad 20. W miarę upływu czasu sylwetka się zmienia, skóra na brzuchu rozciąga się, piersi stają się pełniejsze, pozostałe kilogramy rozkładają się na rękach i na nogach. Pamiętaj, że dziecko będzie ważyło około 3,5 kg, dodatkowo wody płodowe i łożysko to dodatkowy kilogram, ale nadwyżka wciąż zostaje.

Jak zgubić zbędne kilogramy?

Przede wszystkim – powoli. Twoje ciało przez ostatnie 9 miesięcy wykonywało naprawdę ciężką pracę. Jesteś osłabiona, dodatkowo karmisz piersią, a to wszystko nie idzie w tym samym kierunku co drastyczna dieta czy wysiłkowe ćwiczenia. Jeśli nie jesteś w tej grupie szczęśliwych mam, którym do schudnięcia potrzeba jest kilku nieprzespanych nocy i dieta matki karmiącej, nie załamuj rąk tylko weź się do pracy.

Dieta

Przede wszystkim jedz często, ale małe porcje. Staraj się unikać potraw słodkich, raczej postaw na takie, które długo się trawią. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej. Jeśli karmisz – nie rezygnuj z różnorodności potraw. Do poprawnej laktacji potrzebujesz wielu składników. Przede wszystkim pij!

Jeśli możesz sobie na to pozwolić idź do dietetyczki, która ustali ci odpowiednią dietę. Taką, która zapewni składniki odżywcze dla dziecka, a nie obciąży dodatkowo twojego organizmu.

Ćwiczenia

Już kilka tygodni po porodzie naturalnym możesz wykonywać ćwiczenia. Możesz porozumieć się ze swoją położną, która na pewno da ci różne broszury z ćwiczeniami. Do tego dużo spaceruj z dzieckiem w wózku, długie marsze wzmacniają sylwetkę i poprawiają kondycję. W wielu klubach fitness organizowane są specjalne zajęcia dla młodych mam, często razem z dziećmi.

Jeśli nie masz ochoty lub możliwości chodzić do klubu spróbuj zapisać się na basen. Woda doskonale rzeźbi sylwetkę. Możesz też kupić zestawy ćwiczeń na płytach DVD i ćwiczyć w domu, jednak będzie to od ciebie wymagało dużo samozaparcia i dyscypliny. Łatwiej się zmobilizować ćwicząc w grupie pod okiem instruktora. Pamiętaj, żeby nie przesadzać! Lepiej i zdrowiej chudnąć powoli.

Zabiegi na ciało

Podczas ciąży twoje ciało przeszło ogromną zmianę. Rosnący brzuch spowodował rozciągnięcie się skóry, a co za tym idzie być może powstały na nim rozstępy. Rozstępy to podłużne czerwone paski, blednące w miarę upływu czasu. Aby ich uniknąć staraj się smarować brzuch i piersi kremami przeciwko rozstępom, rób to również po porodzie. Możesz również udać się do kosmetyczki, która wykona zestaw zabiegów na ciało ujędrniających i złuszczających. Stosuj również naprzemienne zimne i ciepłe natryski, to doskonale ujędrnia skórę.

Nie zapomnij też o skórze twarzy i włosach. Wskutek niewyspania i zmęczenia twoja cera może poszarzeć, dbaj o nią szczególnie, stosując dobre kremy i balsamy. Włosy w ciąży były grube i lśniące, kilka tygodni po porodzie mogą zacząć wypadać. Im również zafunduj kurację wzmacniającą.

Przede wszystkim daj sobie czas i nie stresuj się nadwyżką wagi. Jesteś Mamą – dla swojego dziecka najpiękniejszą istotą na ziemi. Ciesz się macierzyństwem, a nawet nie zauważysz kiedy wrócisz do swojej wagi.

Popularne posty

Social Media

8,530FaniLubię
1,966ObserwującyObserwuj