W tym sezonie Maciej Zień zaprasza w podróż poprzez huragan barw i faktur. Wiosna-lato 2013 w wydaniu jednego z czołowych polskich projektantów to nowatorskie formy, odważne połączenia kolorystyczne i zaskakujące detale. Zień po raz pierwszy tak wyraźnie wyznaczył granicę między unikatowymi dziełami wysokiego krawiectwa i znakomitej jakości modą codzienną.

Linia Zień Atelier to kontynuacja wieloletniej tradycji unikalnej, tworzonej ręcznie garderoby. Większość nowych propozycji powstało z jedwabnego muślinu wyszywanego ręcznie kryształowymi koralikami według autorskiego wzoru. Tak zdobione tkaniny zostały następnie ułożone w spektakularne przestrzenne formy inspirowane anatomią owadów. Idealnym wyborem na czerwony dywan i każdą wyjątkową okazję pozostają także długie do ziemi suknie wieczorowe ze ściśle selekcjonowanych przez projektanta jedwabi. Zień proponuje smukłą linię i subtelną elegancję okraszoną zupełnie nowymi detalami i wykończeniem. Haftowane elementy dodają eleganckim kreacjom sportowego charakteru, zaś dynamiczne wcięcia i wypukłości zdekonstruowanych przez „Huragan” sukni nadają sylwetce posągowych kształtów.

Linia Zień-á-Porter to przemyślany zbiór nonszalanckiej, głównie dziennej garderoby. Garnitury, koszule, topy, spódniczki, szorty i spodnie mogą być z łatwością łączone w zaskakujące zestawy. Hitem sezonu będą bez wątpienia elementy zdobione robalami. Żuk Goliathus był jedną z głównych inspiracji Macieja Zienia do stworzenia kolekcji. Stał się także tematem przewodnim serii kolaży warszawskiego artysty Grzegorza Kozery, którego prace powstały specjalnie z myślą o t-shirtach sygnowanych metką Zień-á-Porter. Studium anatomii owada stało się punktem wyjścia do wyraźnie zaznaczonych cięć i surowych wykończeń pozostałych kreacji. Przeciwwagą do ultrakobiecych, lekkich sukienek stały się znakomicie skrojone garnitury oraz bluzy w wydaniu unisex. Linię gotową do noszenia charakteryzuje nie tylko praktyczne podejście do mody i zabawa konwencją. To przede wszystkim nieprzeciętny design.

Kolorystyczną bazą kolekcji jest ponadczasowe połączenie czerni i bieli wzbogacone przez elektryzujące akcenty żółci i królewskiego błękitu. Szlachetny granat i pastelowy błękit w towarzystwie cielistego beżu wydają się jakby wyjęte z tropikalnego krajobrazu przed burzą. Zień pewnie zestawia kontrastowe kolory w jednej kreacji tworząc ultranowoczesne kompozycje. Projektant jest znany ze swojego zamiłowania do intrygujących detali. Po raz pierwszy zdecydował się na ozdobienie kolekcji haftami. Geometryczne formy oraz organiczne kształty owadów wyszyte są zarówno na delikatnych topach, jak i praktycznych bluzach z kapturem. To bardzo nietypowy hołd dla polskiej tradycji hafciarskiej, która przeżywa właśnie drugą młodość. Delikatne tkaniny kontrastują z wysokiej jakości zamszem i skórą licowaną, która sprawia, że kolekcja jest jeszcze bardziej rockowa i aktualna.

Pokaz otworzyła 23-letnia modelka Marsha, towarzyszyły jej rozchwytywane na całym świecie modelki, m.in. Emilia Władyka, Asia Piwka i Maja Salamon. Po istnym „Huraganie”, który przetoczył się przez wybieg w Soho Factory nadeszło wyciszenie. „Antyfinał” pokazu wyreżyserowanego przez Katarzynę Sokołowską był ceremonialnym marszem modelek przy dźwiękach nostalgicznego utworu „Hurricane” z albumu Grace Jones o tym samym tytule. Charyzmatyczna postać wokalistki odcisnęła piętno na całej kolekcji. Daliście się porwać przez „Huragan”?

Pokaz kolekcji stał się naturalną inauguracją projektu T-Mobile Fashion zrzeszającego czołowych projektantów polskiej sceny modowej. Został otwarty prezentacją wzoru zaprojektowanego przez Macieja Zienia specjalnie z myślą o unikalnej linii dodatków, która dzięki T-Mobile przybliży szerokiemu gronu odbiorców świat fashion. Pierwszy z gadżetów – jedwabna chusta zadrukowana wzorem projektu Zienia dla T-Mobile – został zaprezentowany na wybiegu. W ramach inicjatywy magentowy „czerwony dywan” oraz sam pokaz były transmitowane na żywo poprzez Facebook T-Mobile PL we współpracy z portalem Plejada.pl. Była to pierwsza w historii tak kompleksowa realizacja pokazu mody na żywo.

Podczas pokazu zostały zaprezentowane zostaną dwie premierowe kolekcje ceramiki Tubądzin kreacja Maciej Zień. Ich unikalny design po raz kolejny został zainspirowany podróżami projektanta. Tym razem do dynamicznego Berlina i luksusowego Monako. Nowe płytki trafią do sklepów już wiosną.

Goście pokazu mieli okazję podziwiać także designerską linię DS marki Citroën, na czele z najnowszym modelem Citroën DS5, którym obecnie jeździ projektant.

Marka Siemens AGD przygotowała bary z wyborną kawą serwowaną z luksusowych ekspresów Siemens EQ.7 Plus, wyróżniających się eleganckim designem oraz innowacyjnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.

Spragnieni mogli ugasić pragnienie elegancka butelką wody Cisowianka Perlage, która swoją nazwę zawdzięcza specjalnej metodzie nasycania dwutlenkiem węgla, która sprawia, że bąbelki są drobniejsze i uwalniają się wolniej. Dzięki temu dłużej możemy cieszyć się jej smakiem. To jedyna na rynku woda o tak unikalnej i eleganckiej butelce.

Podczas afterparty nie mogło zabraknąć najbardziej prestiżowych trunków świata. Chivas Regal to whisky pochodząca z unikalnego miejsca, efekt pracy wielu pokoleń wytwórców whisky i ponad dwieście lat historii.

Kolekcja została uzupełniona złotą i srebrną biżuterią oraz zegarkami marki Apart, z którą Maciej Zień współpracuje już od kilku lat.

Kreatorem fryzur do pokazu był zespół stylistów Davines w składzie: Rafał Potomski, Tomasz Bronowicki, Magdalena Grabowska-Romanko, Bartek Bronowicki oraz Michał Wawrzeniec (Zień Beauté).
Makijaż przygotowała Beata Gładysz.
Maciej Zień dziękuje partnerowi głównemu pokazu T-Mobile oraz sponsorom pokazu: Citroën, Siemens AGD, Apart, Cisowianka Perlage, Chivas Regal, She, Marlboro, Tubądzin, Davines, Konsalnet oraz Ekopak Plus.
Maciej Zień dziękuje Patronom Medialnym pokazu: Viva!, Viva! Moda, Party. Życie gwiazd, Flesz. Gwiazdy & Styl, Plejada, Onet, Fashion.TV, Chilli Zet.

Kolekcja Macieja Zienia „Hurricane” Wiosna-Lato 2013
Reżyseria i choreografia pokazu: Katarzyna Sokołowska
Muzyka z albumu Grace Jones – Hurricane
Miks: DJ Polastri
Wizualizacja: Piotr Maruszak
Światło i dźwięk: Sławomir Porydzaj (El Toro Event Eqipment)
Produkcja pokazu: ZIEŃ