Wszyscy znamy i stosujemy podstawy koreańskiej pielęgnacji, a niektórzy przetestowali już nawet wersję japońską. Jednak według FOREO, najszybciej rozwijającej się marki urodowej świata, w 2019 roku kosmetyczne szaleństwo przeniesie się do Chin! Poznajcie C-Beauty: termin tak nowy, że nie widnieje jeszcze w Wikipedii.
Badań i Rozwoju FOREO w Sztokholmie i Szanghaju przestawiają coroczny raport trendów. O ile niektórych z nich mogliśmy się spodziewać, to w 2019 roku czeka nas też mnóstwo nowości. Dowiemy się, czym jest C-Beauty, nauczymy się przyjmować kolagen, a nasze łazienki przemienią się w prawdziwe spa.
FOREO uważa, że świat urody podąża za trendami podobnie jak technologie czy moda. Zwracamy uwagę, w jakim kierunku zmierza rynek, by wprowadzać świeże pomysły i nowe urządzenia, których nie widzieliśmy nigdy dotąd.
1. C-Beauty
Dzięki niesamowitej przewadze technologicznej, Chińczycy zamierzają zrewolucjonizować nasze spojrzenie na kosmetykę. Podstawą chińskiej pielęgnacji, którą – po koreańskiej czy japońskiej – nazywamy C-Beauty, będzie absolutne stawianie technologii na pierwszym miejscu. To całkowite przeciwieństwo tradycyjnych zabiegów czy kosmetyków naturalnych. C-Beauty wyprzedza je o epokę! Na fali nowych fabryk, patentów i innowacji, przez najbliższe 12 miesięcy Chińczycy wprowadzą najwyższy w historii standard pielęgnacji – oraz urządzenia bardziej zaawansowane niż kiedykolwiek.
Sektor urodowy w Chinach jest najszybciej rosnącym rynkiem na świecie – jego wartość wzrosła o ponad 30%. Wraz z kolejnymi markami i technologiami, które wkraczają na nowe rynki, trend chińskiej pielęgnacji będzie rozwijał się jeszcze długo.
2. SezoNowość
Pielęgnacja i pory roku nie zawsze idą w parze, ale w 2019 r. będziemy dbać o skórę w zgodzie z kalendarzem i pogodą. Rutyna będzie zmieniać się co sezon – tak jak trendy w makijażu – dopasowując urządzenia i kosmetyki do aktualnej aury. Przygotuj się na podgrzewane podczerwienią maski na zimę i chłodzącą krioterapię latem. Twoja skóra będzie piękna i przygotowana na każde warunki. Niech żyją zmiany!
3. Piękny ruch
Dbanie o zdrowie i kondycję jest ważną częścią rutyny pielęgnacyjnej, ale w zeszłym roku w świat sportu wkroczyły także kosmetyki do makijażu. Marka Tarte wprowadziła kolekcję Athleisure Beauty, a E.L.F – linię Workout Ready. Udowodniły tym, że wyglądać pięknie można nie tylko dzięki regularnym treningom, ale także w ich trakcie.
Kolejnym krokiem w rozwoju tego trendu będzie nowy poziom dbania o skórę po ćwiczeniach. Pomocne w tym będą najwyższej klasy poręczne urządzenia pielęgnacyjne. Będziemy zabierać je na siłownię tak samo jak szczotkę do włosów. Dbaj i o kondycję, i o skórę!
4. W domu najlepiej
Rok 2018 przyniósł rewolucję w świecie spa, ponieważ wiele marek wprowadziło urządzenia do „domowych” zabiegów kosmetycznych. Od najwyższej klasy procedur pielęgnacyjnych po głębokie oczyszczanie – branża urodowa zrobiła wszystko, by przenieść zaawansowaną aparaturę z gabinetów zabiegowych do naszych łazienek. Wszystko dzięki technologii: po rewolucji w świecie usług, która przyszła za pośrednictwem takich gigantów jak Uber i Airbnb, przyszła kolej na świat pielęgnacji. Czy czeka nas koniec ekskluzywnych spa i wizyt u kosmetyczki?
5. Opakowane na Insta
Jeśli czegoś nie ma na Instagramie, to nie istnieje! 2019 będzie rokiem, w którym marki urodowe będą wykorzystywać media społecznościowe jeszcze bardziej. Spójrz tylko, co robią Glossier, Charlotte Tilbury i FOREO – i oczekuj więcej! Limitowane edycje, sezonowe opakowania i produkty stworzone dla Instagramu… Wszystko dla przyjemności i zabawy. Bo gdy świetnie się czujesz, świetnie wyglądasz!
6. Stworzone dla Ciebie
Coca Cola wypuściła puszki z imionami, modowi giganci – Gucci i Burberry – stworzyli trend na akcesoria z inicjałami właścicieli. W 2019 roku zobaczymy kolejny krok w tym kierunku: produkty będą działać dokładnie według oczekiwań użytkownika, szczególnie w świecie urody. Wybierzesz wśród bogactwa rutyn pielęgnacyjnych, a urządzenia – dzięki sztucznej inteligencji – z czasem będą uczyć się twoich potrzeb. Szczoteczka soniczna do twarzy FOREO’s LUNA fofo miała premierę w zeszłym roku, ale teraz wprowadzi personalizację pielęgnacji na nowy poziom i zmieni nasze podejście do urodowych gadżetów.
7. SuperŻywność
Żadna lista trendów nie byłaby kompletna bez któregoś z superskładników. Ten rok należeć będzie do kolagenu – stosowanego jako suplement diety – oraz oczaru wirginijskiego, zioła znanego z właściwości tonizujących i kojących podrażnienia. Według Pinteresta, materiałów na temat oczaru wyszukiwano o 305% więcej, co wyraźnie pokazuje boom na ten składnik. Google Trends ujawnia natomiast największy w historii wzrost zainteresowania kolagenem – jednym z trzech najbardziej zainteresowanym nim krajów były Chiny, które kreują najważniejsze globalne trendy (spójrz punkt 1).
Dalia Fernandez, Product Marketing Manager Instytutu FOREO, uważa, że trend chińskiej pielęgnacji może zdobyć dużo większą popularność niż ten na kosmetyki koreańskie. „Chiny nie tylko prowadzą wśród urodowych nowinek technologicznych, ale zmieniają też postrzeganie sezonów w tej branży. To jeden z najszybciej rozwijających się rynków świata i cały świat chce z tego korzystać.”
„Wielkie innowacje pozwalają spojrzeć na pielęgnację w zupełnie nowy sposób. Dzięki nowoczesnym urządzeniom, coraz więcej użytkowników będzie miało szansę przeprowadzić wysokiej klasy zabiegi we własnym domu – zamiast przepłacać w spa. Żyjemy w świecie, w którym marki słuchają potrzeb klientów. W Instytucie FOREO nieustannie rozwijamy gamę urządzeń pielęgnacyjnych i tworzymy technologie, które spełniają oczekiwania naszych użytkowników. To będzie piękny rok!” dodaje Fernandez.
Więcej materiałów na temat trendów znajdziesz na www.foreo.com/trends2019.