To, że zakupy w sieci są wygodniejsze niż w sklepie stacjonarnym, jest jasne jak słońce. Jednak o tym, że mogą również być dużo tańsze niż w realu, wiedzą już nieliczni. Jak płacić mniej za więcej?

Z zakupów online korzysta już przeszło 50% polskich internautów. Najczęściej tą drogą kupujemy odzież, książki oraz elektronikę. Z badań przeprowadzonych przez Cuponation wynika również, że coraz chętniej korzystamy w sieci z promocji i kuponów na zakupy.

Promocje

Specjalnie dla internautów brandy przygotowują liczne promocje, dzięki którym można zaoszczędzić od 5 do 20% ceny. Rozwiązanie to ma jednak wadę – promocją zazwyczaj objęty zostaje asortyment z kończącego się już sezonu lub taki, w którym została niepełna rozmiarówka. Istnieje zatem spore prawdopodobieństwo, że nie uda nam się zdobyć właściwego rozmiaru upatrzonego ciuszka czy bucika. Warto jednak śledzić promocje, by przypadkiem nie przepłacić w sklepie stacjonarnym.

Kupony rabatowe

W sieci znajduje się wiele klubów zakupowych oferujących swoim członkom nabycie towarów po okazyjnych cenach, np. w Starbonus.pl kupony rabatowe dają nawet 6% upustu. Podobnie można oszczędzać, korzystając z opcji Payback – zebrane punkty można wymieniać na bony rabatowe czy nagrody rzeczowe. Aby zostać członkiem takiego klubu, zazwyczaj wystarczy podać adres email, imię oraz nazwisko. Czasem, gdy chcemy otrzymać zwrot części gotówki za zakup, przydaje się również założyć konto PayPal , dzięki któremu łatwo i szybko otrzymamy pieniądze. Zaletą takich klubów jest to, że dokonujemy zakupów w ulubionych sklepach, korzystając jednocześnie ze sporych zniżek przysługujących jedynie członkom danej społeczności.

Newsletter

Mimo ogromnej ilości korespondencji przychodzącej na skrzynkę mailową warto zapisać się na biuletyn informacyjny ulubionych marek i śledzić ich aktualną ofertę. Czasem okazuje się, że cena dla internauty jest o 15% niższa niż w sklepie tradycyjnym.

W sieci istnieje także wiele sklepów oferujących różne brandy i posiadających bardzo szeroki asortyment. Zapisanie się na ich listę mailingową nic nie kosztuje, a może przynieść dodatkowe korzyści w postaci zaoszczędzonej gotówki.

Programy lojalnościowe

Jeśli lubimy jakąś markę bardziej niż inne, koniecznie należy zapytać o program lojalnościowy. Zazwyczaj otrzymamy kartę upoważniającą do stałych zniżek, niekiedy pod warunkiem regularnego dokonywania zakupów. Różnica w cenie może być naprawdę spora – nawet do 25% wartości produktu. Dlatego zamiast narzekać na brak miejsca w portfelu, lepiej zorganizować je dla jak największej liczby kart stałego klienta.

Niespodzianki

Często udany zakup sprawia nam podwójną radość, gdy okazuje się, że oprócz zamówionych jeansów, które świetnie leżą, otrzymujemy gratis piękną apaszkę lub wygodne skarpetki. Wtedy nie tylko oszczędzamy na zakupach, ale też mamy dużo lepszy nastrój, a o to również chodzi.

Ciągły rozwój usług i nowe pomysły marketingowców na przyciągnięcie klienta sprawiają, że ofert promocyjnych, rabatów, zniżek, bonusów itp. jest naprawdę sporo. Dobrze mieć oczy szeroko otwarte i pamiętać, że sieć jest miejscem, w którym możemy zaoszczędzić nie tylko czas, ale również ciężko zarobione pieniądze.