Mimo że z roku na rok przybywa nowych sklepów internetowych, tylko część z nich będzie w stanie dotrzeć do zainteresowanych zakupem klientów i przetrwać istniejącą na rynku konkurencję. Wiele z nich to nikomu nieznani sprzedawcy, którzy niewyróżniającym się na rynku produktem każdego dnia walczą o przetrwanie. Kluczowa w ich rozwoju, podobnie jak w przypadku dużych marek – może się okazać identyfikacja wizualna e-sklepu.

Jak zwrócić na siebie uwagę kupujących i sprawić, by wrócili po kolejne produkty? Kluczem do sukcesu może być identyfikacja wizualna, czyli prowadzenie takich działań, które pomogą klientom zapamiętać markę i adres sklepu. Bez niej zaistnienie w świadomości konsumentów byłoby bardzo trudne, a nawet niemożliwe.

Komunikacja z klientem

Warto zwrócić uwagę, że w branży e-commerce klienci w większości sytuacji nie mają możliwości oceny jakości produktu przed jego zakupem. Co zatem wpływa na decyzje zakupowe? Zdarza się, że wybór danego sprzedawcy to zupełny przypadek. Jednak zazwyczaj kupujący wybierają konkretny produkt i oferującego go sprzedawcę, ponieważ ten wzbudził ich zaufanie. Jak zasłużyć sobie na takie zaufanie? Można to robić, budując odpowiedni wizerunek firmy. Dbając o właściwą identyfikację wizualną, e-sprzedawca umacnia swoją pozycję na rynku i buduje świadomość marki wśród klientów. Podejmując takie działania, łatwiej będzie mu stanąć do walki z konkurencją i zdobyć część rynku.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Warto zwrócić uwagę, że identyfikacja wizualna nie służy bezpośrednio do sprzedaży, ani reklamy produktów, czy e-sklepu. Pozwala natomiast na budowanie pozytywnego wizerunku e-sprzedawcy. Odpowiednio przeprowadzona pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i wzbudzić zaufanie wśród klientów.

Identyfikacja wizualna to nic innego jak spójny zestaw materiałów, kolorów i symboli, które identyfikują sklep internetowych. Znaczenie będzie miał zatem wygląd strony internetowej, jej kolorystyka, logo, wizytówki, stopka maila, a także opakowania przesyłek. Te ostanie nie powinny pozostać nijakie i w żaden sposób nienawiązujące do strony wizualnej e-sklepu. Kupujący dzięki nadrukom na opakowaniu jeszcze przed otwarciem przesyłki powinien wiedzieć, kto jest jej nadawcą. Wzmocni to więź kupującego z konkretnym e-sklepem i będzie wskazywać na profesjonalizm e-sprzedawcy.

Wybór opakowań w e-sklepie

W warunkach, gdy sprzedawca nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem, budowanie wizerunku może odbywać się wyłącznie za pośrednictwem odpowiednio dobranych narzędzi. Oprócz dostępnej dla klientów strony www będą to również dostarczane do domu klienta opakowania. Znajdujący się wewnątrz produkt jest rzeczą najistotniejszą – to nie ulega wątpliwości. Poza nim jednak ważne jest również to, jak wygląda przesyłka.

W przypadku opakowań kluczowe znaczenie dla identyfikacji wizualnej będzie miał karton oraz taśma z nadrukiem. Koszt tej drugiej jest stosunkowo niewielki, a ogrom korzyści, jaki ze sobą niesie trudny do przecenienia. Podobnie zadziałają kartony tekturowe z nadrukiem. Zarówno jeden, jak i drugi rodzaj opakowania dostosowany pod względem graficznym do potrzeb klienta oferuje E-hurtownia-opakowan.pl.

Jaki nadruk można umieścić na opakowaniu? Istotne jest, by znalazło się tam logo oraz nazwa e-sklepu. Grafika powinna zostać utrzymana w takich samych proporcjach oraz kolorystyce jak na innych firmowych materiałach. Dostarczając klientom zakupione produkty w specjalnie przygotowanych do tego celu opakowaniach z nadrukiem, e-sprzedawca przyczynia się do budowania świadomości marki zarówno wśród obecnych, jak i przyszłych klientów. To pomaga mu zdobyć przewagę nad konkurencją i zwiększa szansę na odniesienie sukcesu.