Kto nie chciałby zarabiać na polecaniu świetnych produktów? Praca idealna! Nic więc dziwnego, że wiele osób myśli o byciu influencerem, jako sposobie na życie. Rekomendowanie produktów i usług to popularne metody zarabiania online. Wielu influencerów podejmuje współprace z markami lub bierze udział w programach afiliacyjnych. Aby jednak móc to robić, muszą zapracować na swój wizerunek. Jak zostać influencerem i podejmować współprace z markami? Jak promować się również poza mediami społecznościowymi? Podpowiadamy.
Promowanie wizerunku influencera 2021
Każdy, kto kiedykolwiek próbował zarabiać poprzez swoje konto w mediach społecznościowych, wie, że nie jest to zadanie tak proste, jakby się mogło wydawać. Na swój wizerunek codziennie pracują content creatorzy i influencerzy z różnych branż. W swoich działaniach nie ograniczają się jedynie do tworzenia ciekawych treści. Nawet naprawdę silny content trzeba jeszcze umiejętnie dystrybuować, by w efekcie nawiązać ciekawe współprace z markami.
W tym celu warto pojawiać się w różnych przestrzeniach, również poza głównym kanałem, w których udostępniamy treści. Koncentrowanie się na jednym mediów, np. Instagramie, to częsty błąd w promowaniu wizerunku. Najpopularniejsi influencerzy to zwykle ci, którzy aktywnie wykorzystują różne platformy – od mediów społecznościowych, przez darmowe strony w internecie, aż po witryny swoich partnerów biznesowych. Każdy nowy kanał to szansa na dotarcie do nowych osób – zarówno obserwatorów, jak i potencjalnych reklamodawców.
Współpraca z markami – tylko z udziałem agencji?
Wbrew pozorom influencer marketing nie jest domeną tylko największych graczy. Z powodzeniem mogą na nim korzystać inlfluencerzy już z kilkutysięcznymi zasięgami. Jak? Można oczywiście na własną rękę wyszukiwać potencjalnie zainteresowane sklepy i wysyłać im zapytania ofertowe. Ten sposób wyszukiwania partnerów biznesowych jest jednak pracochłonny. Dużo szybszym sposobem jest skorzystanie z platform zrzeszających reklamodawców i influencerów w jednym miejscu. W ten sposób szybciej znajdziemy osoby zorientowane na konkretną formę współpracy.
Platforma dla influencerów – czy warto?
Platformy internetowe dedykowane właścicielom popularnych kont w mediach społecznościowych dają ciekawe formy rozwoju jako influencer. Za ich pomocą możemy nie tylko nawiązać ciekawe współprace z markami, ale też wykorzystać swoje zasięgi w inny sposób np. poprzez programy afiliacyjne. Co więcej, takie miejsca w sieci pozwalają zaistnieć w świadomości partnerów biznesowych poza mediami społecznościowymi. Obecność na portalach tego typu sprzyja też wiarygodności.
Gdzie szukać platform dla influencerów?
Możemy wybierać spośród polskich oraz zagranicznych platform dla influencerów. Niektóre z nich oferują np. agencje marketingowe. Inne działają przy marketplace’ach skupiających wielu sprzedawców (np. Butik.pl). Platformy i aplikacje dla influencerów można też podzielić ze względu na tematykę. Przeglądając internet, możemy trafić na rozwiązania dla influencerów modowych, blogerów i vlogerów kosmetykowych, podróżniczych, technologicznych i innych.