Więcej
    Strona głównaLifestylePływanie – zdrowe hobby

    Pływanie – zdrowe hobby

    Pływanie – to wykorzystywana przez człowieka metoda poruszania się w wodzie. Pływanie można uprawiać rekreacyjnie oraz wyczynowo. Od 1896 r. pływanie jest dyscypliną olimpijską.

    Wyróżniamy 4 główne style pływackie:

    1. dowolny (kraul),
    2. motylkowy (delfin),
    3. grzbietowy,
    4. klasyczny (żabka).

    Pływanie jest świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Jego główną zaletą jest fakt, że sport ten jest mało inwazyjny i można uprawiać go w każdym wieku.

    Pływanie ma bardzo pozytywny wpływ na organizm człowieka ponieważ:

    • poprawia krążenie,
    • poprawia wydolność płuc,
    • zwiększa elastyczność ciała,
    • poprawia przemianę materii,
    • pomaga spalać tkankę tłuszczową,
    • redukuje stres,
    • wzmacnia mięśnie,
    • kształtuje postawę ciała,
    • hartuje organizm,
    • nie obciąża tak bardzo stawów jak tradycyjne ćwiczenia na lądzie.

    Jeśli jednak chcesz odczuć pozytywne skutki pływania musisz przestrzegać następujących zasad:

    1. pływać wybranym przez siebie stylem, we własnym tempie,
    2. dystans oraz tempo stopniowo zwiększać,
    3. dobrze opanować techniki pływackie. Wykonywanie niewłaściwych ruchów może mieć zupełnie odwrotne skutki;
    4. uczęszczać na basen regularnie np. 2 razy w tygodniu,
    5. unikać stylu klasycznego (żabka) zwłaszcza jeśli masz problemy ze stawami (biodrowymi oraz kolanowymi),
    6. unikać długotrwałego pływania tzw. żabką odkrytą, gdyż powoduje to silne bóle karku i prowadzi do zwyrodnienia odcinka szyjnego;
    7. nie spożywać posiłków bezpośrednio przed kąpielą,
    8. w celu dostarczenia organizmowi odpowiedniej dawki energii niezbędnej podczas wysiłku możesz zjeść kawałek czekolady – koniecznie gorzkiej!
    9. zimą, po wyjściu z wody dokładnie osusz włosy – wilgotne włosy zimą mogą być przyczyną przeziębienia bądź poważniejszych chorób,
    10. jeśli na poważnie myślisz o regularnym pływaniu koniecznie skontaktuj się z lekarzem w celu ustalenia rodzaju oraz intensywności treningów.

    Nadal nie jesteś przekonana do takiej formy aktywności fizycznej? Nic nie szkodzi. Nie musisz przecież swojej przygody z pływaniem zaczynać od wizyty na basenie. Lato do doskonały czas na to, aby „oswoić” się z wodą.

    Musisz jednak pamiętać, że w naturalnych zbiornikach wodnych takich jak morze czy jezioro o wiele trudniej jest pływać.

    Jednak pozytywne strony tego sportu warte są chociażby spróbowania takiej formy aktywności fizycznej.

    Popularne posty

    Social Media

    8,530FaniLubię
    1,874ObserwującyObserwuj