Przywiązanie klienta do usługi czy marki to doskonale działające narzędzie w świecie marketingu. Przykładem takiego rozwiązania są karty stałego klienta, programy lojalnościowe czy współczesne metody, które przenoszą wszystko do aplikacji. W tym artykule chcemy skupić się na różnych programach lojalnościowych w szczególnie tym jak działają programy największych dyskontów w naszym kraju. Jeżeli chcesz zaoszczędzić trochę pieniędzy na codziennych zakupach zachęcamy do lektury.

Programy lojalnościowe

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego coraz więcej rzeczy jest na abonament? Dzisiaj niemal wszystko możesz mieć na abonament od samochodu po netflixa. Stała opłata jest najlepszą formą dochodu dla większości firm, koszt 1200 rozłożony przykładowo na rok i opłata miesięczna wysokości 100zł jest dużo łatwiejsza do przełknięcia. Mając abonamenty w usługach, których nawet nie używamy, ale są niskie np. 9,99zł i tak je zostawiamy „bo kiedyś mogą się przydać”. Przywiązanie klienta do marki jest bardzo istotne, tylko podczas gdy abonament zabiera nam pieniądze, programy lojalnościowe dają nam korzyści finansowe z tego, iż korzystamy stale z usług danego sklepu.

Na rynku dostępne są setki programów lojalnościowych, a jednym z największych jest moja biedronka należący do portugalskiej sieci sklepów Biedronka. Jednak również inne firmy nie próżnują i konkurencja z Lidla czy innych marek bierze udział w tym wyścigu. Organizator programu lojalnościowego oferuje osobie, która do niego przystąpi różne profity, w zamian za robienie zakupów w ich sieci. Najczęściej wygląda to w ten sposób, że zbieramy punkty, które możemy wymienić na promocje dzięki czemu niektóre produkty możemy kupić przecenione nawet o ponad 50%. Wśród korzyści są również nagrody rzeczowe i przeprowadzanie loterii, chyba każdy zna akcję gang świeżaków, były to maskotki możliwe do zdobycia w Biedronce po wymianie punktów.

W programach lojalnościowych nie ma nic złego, wręcz przeciwnie a to głównie za sprawą tego, że nie jesteśmy zobowiązani do robienia zakupów w jednym sklepie, możemy przystąpić jednocześnie do dziesiątek programów lojalnościowych do czego zachęcamy, gdyż jest to doskonały sposób na oszczędzanie pieniędzy. Często można porównać ceny i kupować w sklepach, gdzie akurat mamy fajne promocje.

Programy lojalnościowe w Polsce tak na dobrą sprawę dopiero wchodzą do świadomości Polaków, zachód pod tym względem jest dużo bardziej rozwinięty, choć te granice z roku na rok coraz bardziej się zacierają. Naturalnie najlepiej pod tym względem wyglądają Stany Zjednoczone, tam ludzie wiedzą, jak oszczędzać.

W Polsce najciekawiej wygląda program lojalnościowy moja biedronka oferujący klientom dostęp do karty, na którą zdobywane są punkty za robienie zakupów. Klienci posiadający taką kartę mają dostęp do specjalnych promocji, które zmieniają się czasem co tydzień, a czasem co dzień. Często są to promocje w których można zaoszczędzić nawet 60% na zakupie wybranych produktów. W celu przystąpienia do programu wymagane jest zarejestrowanie karty, którą można uzyskać w sklepach sieci Biedronka.

Zachęcamy do przetestowania różnych programów lojalnościowych i wybrania najlepszych dla siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj