LifestyleRossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

Rossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

-

Prawie 1,5 miliona podpasek trafiło do szkół w całej Polsce w ramach wspólnego programu Kulczyk Foundation i marki Rossmann. W ich dystrybucji bierze udział niemal 300 wolontariuszek.

„Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” to nowy program Kulczyk Foundation i marki Rossmann. Dzięki niemu do 96 szkół z 16 województw trafiło dokładnie 92 160 paczek z podpaskami. Czyli aż 1 475 600 sztuk podpasek.

Uczennice otrzymały w ten sposób darmowy dostęp do środków menstruacyjnych przez cały rok szkolny 2021/2022.

– Dziewczynka, która z powodu miesiączki nie pojawi się w szkole, już zawsze będzie przekonana, że jest gorsza od chłopców. Zawsze będzie jej mniej – w rodzinie, w pracy, w dorosłym życiu. Nasza akcja to złamanie tego schematu i jasny komunikat dla dziewczyn – nie jesteście gorsze. Jesteście tak samo wartościowe i wolne. Jeśli zdacie sobie z tego sprawę, nikt wam tej wolności już nie odbierze – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

fot1 - Rossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

W programie biorą udział szkoły podstawowe i ponadpodstawowe. W dystrybucję podpasek zaangażowało się prawie 300 wolontariuszek, które promują także wiedzę na temat okresu.

Oprócz całorocznego zapasu podpasek, uczennice otrzymały od nas także dostęp do materiałów dotyczących zdrowia i higieny menstruacyjnej. Na ich podstawie nauczyciele i nauczycielki mogą prowadzić zajęcia z zakresu dojrzewania czy menstruacji np. w czasie godziny wychowawczej.

– Ostatni Raport Kulczyk Foundation pokazuje, że nawet co piątej Polce zdarzyło się nie mieć pieniędzy na zakup odpowiednich podpasek. Z badania wynika też, że 1/3 nastolatek nie jest przygotowana na przyjście swojej pierwszej miesiączki. Aby zapobiec takim sytuacjom, przygotowaliśmy dla niemal 100 szkół w Polsce pakiety z podpaskami, które przez cały rok szkolny będą dostępne w szkolnych toaletach. Zależy nam, by temat okresu nie był tematem tabu. Moment pierwszej miesiączki jest ważnym przeżyciem i nie powinien kojarzyć się z czymś wstydliwym – mówi Joanna Wojtasik, kierowniczka sekcji ds. zrównoważonego rozwoju w Rossmannie.

fot2 - Rossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

Miesiączka jest tematem niewidocznym w każdej kulturze i pod każdą szerokością geograficzną, także w Polsce. Jak wynika z raportu Kulczyk Foundation, aż 42% kobiet deklaruje, że w ich w ich rodzinnym domu o okresie się nie mówi się lub nie mówiło wcale. Dla 23% badanych jest to z kolei temat krępujący.

Kulczyk Foundation i Rossmann wspierają projekty skierowane do kobiet, które mają wzmocnić ich pozycję. Szczególny nacisk kładziemy na walkę z ubóstwem i wykluczeniem menstruacyjnym. Problem ten wpływa negatywnie na niemal każdy aspekt życia kobiet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze artykuły

Skóra głowy pod kontrolą – odkryj nowe, pełne świeżości FLOW dla swoich włosów!

Skóra głowy, choć niewidoczna, ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i wyglądu włosów. Gdy produkuje zbyt dużo sebum, pasma szybko tracą świeżość, stają...

Kuracja Barierowa SHEHAND – skuteczna pielęgnacja skóry dłoni wrażliwej i przesuszonej

Codzienne mycie rąk, detergenty i niekorzystne warunki atmosferyczne sprawiają, że skóra dłoni szybko traci nawilżenie, staje się sucha, podrażniona...

Makijaż permanentny premium – sztuka, która zmienia codzienność

Dlaczego kobiety wybierają rozwiązania premium Współczesne trendy w świecie beauty pokazują jedno – kobiety coraz częściej poszukują usług, które łączą...

Trampki damskie – ponadczasowa klasyka. Jakie modele królują w 2025 roku?

Moda na sportowe obuwie ewoluuje z każdym sezonem, ale trampki damskie pozostają niezmienną bazą kobiecej garderoby. Rok 2025 przynosi...

Musisz przeczytać

Skóra głowy pod kontrolą – odkryj nowe, pełne świeżości FLOW dla swoich włosów!

Skóra głowy, choć niewidoczna, ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i wyglądu...

Makijaż permanentny premium – sztuka, która zmienia codzienność

Dlaczego kobiety wybierają rozwiązania premium Współczesne trendy w świecie beauty...

Jak urządzić nowoczesny salon z drewnianą mapą świata?

Nowoczesny salon to przestrzeń, w której funkcjonalność spotyka się z estetyką, a każdy element ma swoje miejsce i znaczenie....

Rewolucja w pielęgnacji skóry z niedoskonałościami: Caudalie przedstawia nową generację Serum Vinopure

Caudalie prezentuje nową, jeszcze skuteczniejszą formułę Serum Vinopure z kwasem salicylowym – skuteczna odpowiedź na niedoskonałości skóry. Marka Caudalie, znana...

Może Ci się spodobaćZOBACZ
Wybrane dla Ciebie