Coraz większą popularnością cieszą się śluby i wesela z określonym motywem przewodnim. Czasem ogranicza się to do wybranych dekoracji tematycznych, a niekiedy ślub staje się wydarzeniem iście nie z tej ziemi.

1. Ślub jak z bajki

Wiele kobiet o swoim ślubie myśli od czasów, gdy były jeszcze małymi dziewczynkami. Któraż z pań nie czekała na swojego księcia z bajki? Jeśli chcesz poczuć się prawdziwą księżniczką, postaw na dworski i baśniowy charakter wydarzenia. Dużą rolę będzie grać strój Panny Młodej. Na szczęście niemal każdy salon sukien ślubnych ma w swojej ofercie krój princessy – z dopasowanym, zdobionym gorsetem i rozłożystą spódnicą opartą na kole, z wielu warstw tiulu. Spróbuj modelu z dłuższym trenem i zdobieniami z kryształków czy draperii. Długie satynowe rękawiczki dopełnią stroju. Panu Młodemu proponujemy frak lub smoking, które są bardziej eleganckie od zwykłego garnituru.

Na ślub możecie pojechać konnym powozem. Możecie pokusić się o wynajęcie białej karocy zaprzężonej w białe rumaki. Samo miejsce na wesele powinno być równie wytworne – poszukajcie wśród dworków, luksusowych rezydencji i niewielkich pałacyków. Także niektóre zamki udostępniają sale na podobne wydarzenia. Do wnętrza należy przygotować odpowiednie dekoracje. Kolorami królewskimi będą czerwień i złoto, które doskonale współgrają ze ślubną bielą.

adult beautiful bouquet 566454

2. Ślub w plenerze. Prostota na łonie natury

Jeśli natura jest bliska Twojemu sercu i chcesz aby zachwycająca zieleń towarzyszyła Ci w tym szczególnym dniu, zdecyduj się na ślub i wesele w plenerze. Do dyspozycji masz naprawdę różnorodne miejsca. Przyjęcie możesz zrealizować na łące, plaży, w sadzie albo w ogrodzie botanicznym. Najlepszą porą roku jest oczywiście lato. Proponujemy zwiewne, proste stroje z lnu czy bawełny. Pannie Młodej naturalnego blasku doda wianek i polne kwiaty w bukiecie zamiast róż. Wesele na świeżym powietrzu pasuje doskonale do świeżych potraw, ekologicznych produktów, grilla oraz wieczornego ogniska.

Ślub i wesele na łonie natury są bardzo uzależnione od pogody. Rezerwację miejsca należy przeprowadzić ze znacznym wyprzedzeniem, dlatego musisz pogodzić się z wizją potencjalnego deszczu czy pochmurnego nieba. Z tego powodu koniecznie postawcie namioty, pod którymi rozstawicie stoły dla gości i w razie niepogody odbędzie się ceremonia. Jako że wesela trwają nieraz do godzin porannych, pamiętajcie by zabrać (i przypomnieć o tym gościom!) ciepłe okrycia na wieczór.

marriage 918864 1920

3. Zaszalej – odnajdź się w świecie ulubionych bohaterów

Jeśli ze swoim wybrankiem macie wspólną pasję, uwielbiacie uniwersum „Gwiezdnych wojen” lub „Władcy Pierścieni” albo macie spore grono znajomych zafascynowanych grami RPG, możecie się pokusić o naprawdę oryginalne wesele tematyczne. Wcześniej warto się upewnić, czy wszyscy goście zrozumieją ideę oraz przede wszystkim – czy wybrany temat przychodzi wam naturalnie, czy nie jest wymyślony „na siłę”? Jeśli macie wspólne zainteresowanie, które kochacie, nic nie stoi na przeszkodzie abyście ten szczególny dzień zrobili jeszcze bardziej niezapomnianym.

Na pewno koniecznie wypada poinformować wszystkich zaproszonych o wybranej tematyce. Możecie poprosić, aby przebrali się za postacie występujące w danym uniwersum albo przynieśli ze sobą rekwizyty. Jeśli nie chcesz stresować gości koniecznością sięgnięcia po strój pirata, sami przygotujcie stroje i elementy przebrań. Dobrym pomysłem jest postawienie fotobudki, w której goście mogliby robić sobie zdjęcia.

Przemyślcie w jaki sposób możecie wykorzystać dany motyw. Jeśli szykujecie wesele w klimacie „Gry o Tron”, stoły możecie opatrzyć nazwami Siedmiu Królestw. Jeśli motywem będzie „Władca Pierścieni”, wodzireja przebierzcie za Gandalfa. Do tego dochodzą oczywiście dekoracje pomieszczeń, stołów, tortu czy projekt menu. Całość możecie ozdobić odpowiednią muzyką i płomiennymi przemowami. Uważajcie jednak, aby nie przesadzić, w końcu ślub i wesele służą zawarciu związku małżeńskiego.

O czym warto pamiętać przy organizacji tematycznego wesela?

Wybrany temat zawrzyjcie przede wszystkim w dekoracjach. Wystój wnętrza, dobór muzyki, design menu, zaproszeń, tortu – są doskonałym miejscem na prezentację tematu. Zdecydujcie się, czy chcecie aby goście przyszli w tradycyjnych odświętnych strojach, czy też się odpowiednio przebrali. Na pewno należy poinformować gości o tematyce wydarzenia i naszej wizji. Dzięki temu będą mogli dostosować swój ubiór i przygotować na zabawę.