Strona głównaZdrowieOdchudzanieDieta antycellulitowa – co jeść, a czego unikać, aby pozbyć się cellulitu?

Dieta antycellulitowa – co jeść, a czego unikać, aby pozbyć się cellulitu?

Cellulit ma tak rozległe podłoże, że aby się go skutecznie pozbyć należy zadziałać kompleksowo. Ćwiczenia, masaże, profesjonalne zabiegi oraz kosmetyki mogą być efektywne jedynie w połączeniu z prawidłową dietą, która wyklucza składniki sprzyjające powstawaniu skórki pomarańczowej. Jak powinna być skomponowana dieta antycellulitowa? Wyjaśniamy.

Dieta na cellulit – czego unikać?

Powstawaniu cellulitu z pewnością sprzyja jedzenie w pośpiechu. I to wcale nie ze względu na tempo pochłaniania jedzenia, ale to, że jedząc na szybko i na mieście, zwykle sięgamy po wysokokaloryczne, wysoko przetworzone przekąski i posiłki. Nie dostarczają one potrzebnych mikroelementów, a jedynie sprzyjają przekraczaniu zapotrzebowania kalorycznego oraz powstawaniu cellulitu. Jeśli naszym celem jest redukcja skórki pomarańczowej, powinniśmy starać się o to, aby w diecie było jak najmniej:

  • Cukru – jest on nie tylko bardzo kaloryczny, co sprawia, że łatwo o przekroczenie zapotrzebowania i tycie, ale także zaburza procesy metaboliczne w tkance tłuszczowej. Z tego względu jest jednym z głównych winowajców cellulitu.
  • Soli – powoduje nadmierną retencję wody w organizmie, co skutkuje powstawaniem tzw. cellulitu wodnego. Ponadto nadmiar soli może prowadzić do powstawania obrzęków. Warto również pamiętać, że tłuste produkty z dużą zawartością soli mocno pobudzają apetyt – z tego powodu zazwyczaj jemy ich więcej, niż sobie założymy.
  • Alkoholu – nadmiar alkoholu może obniżać produkcję włókien kolagenowych oraz powodować nieprawidłowości w budowie tkanki łącznej. To zaś skutkuje spadkiem jędrności skóry i powstawaniem widocznych nierówności.

Dieta antycellulitowa – zasady

Może to być zaskakujące, ale w diecie na cellulit kluczowa jest… woda! Gdy jej brakuje, dochodzi do zaburzeń gospodarki wodnej w organizmie, co jest jedną z głównych przyczyn skórki pomarańczowej. Dieta antycellulitowa powinna być bogata w błonnik, a więc nie może w niej zabraknąć warzyw i owoców (z naciskiem na sezonowe). Ilość soli oraz nabiału powinna być ograniczona (choć wcale nie trzeba eliminować ich całkowicie). Skuteczną, bogatą w błonnik, minerały i witaminy dietę antycellulitową można znaleźć w ofercie Light Catering – firmy dostarczającej zdrowe posiłki na terenie wielu polskich miast i miasteczek. Pamiętajmy również, że w diecie antycellulitowej bardzo ważna jest ilość spożywanych kilokalorii. Nadmiar tkanki tłuszczowej w połączeniu z predyspozycjami genetycznymi niemal zawsze skutkuje powstawaniem skórki pomarańczowej. Jeśli więc chcemy w końcu pozbyć się cellulitu, musimy zwrócić uwagę zarówno na wartości odżywcze, jak i kaloryczność tego, co ląduje na nasz talerz.

Popularne posty

Social Media

8,530FaniLubię
1,966ObserwującyObserwuj