LifestyleRossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

Rossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

-

Prawie 1,5 miliona podpasek trafiło do szkół w całej Polsce w ramach wspólnego programu Kulczyk Foundation i marki Rossmann. W ich dystrybucji bierze udział niemal 300 wolontariuszek.

„Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” to nowy program Kulczyk Foundation i marki Rossmann. Dzięki niemu do 96 szkół z 16 województw trafiło dokładnie 92 160 paczek z podpaskami. Czyli aż 1 475 600 sztuk podpasek.

Uczennice otrzymały w ten sposób darmowy dostęp do środków menstruacyjnych przez cały rok szkolny 2021/2022.

– Dziewczynka, która z powodu miesiączki nie pojawi się w szkole, już zawsze będzie przekonana, że jest gorsza od chłopców. Zawsze będzie jej mniej – w rodzinie, w pracy, w dorosłym życiu. Nasza akcja to złamanie tego schematu i jasny komunikat dla dziewczyn – nie jesteście gorsze. Jesteście tak samo wartościowe i wolne. Jeśli zdacie sobie z tego sprawę, nikt wam tej wolności już nie odbierze – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

fot1 - Rossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

W programie biorą udział szkoły podstawowe i ponadpodstawowe. W dystrybucję podpasek zaangażowało się prawie 300 wolontariuszek, które promują także wiedzę na temat okresu.

Oprócz całorocznego zapasu podpasek, uczennice otrzymały od nas także dostęp do materiałów dotyczących zdrowia i higieny menstruacyjnej. Na ich podstawie nauczyciele i nauczycielki mogą prowadzić zajęcia z zakresu dojrzewania czy menstruacji np. w czasie godziny wychowawczej.

– Ostatni Raport Kulczyk Foundation pokazuje, że nawet co piątej Polce zdarzyło się nie mieć pieniędzy na zakup odpowiednich podpasek. Z badania wynika też, że 1/3 nastolatek nie jest przygotowana na przyjście swojej pierwszej miesiączki. Aby zapobiec takim sytuacjom, przygotowaliśmy dla niemal 100 szkół w Polsce pakiety z podpaskami, które przez cały rok szkolny będą dostępne w szkolnych toaletach. Zależy nam, by temat okresu nie był tematem tabu. Moment pierwszej miesiączki jest ważnym przeżyciem i nie powinien kojarzyć się z czymś wstydliwym – mówi Joanna Wojtasik, kierowniczka sekcji ds. zrównoważonego rozwoju w Rossmannie.

fot2 - Rossmann i Dominika Kulczyk razem przeciw ubóstwu menstruacyjnemu

Miesiączka jest tematem niewidocznym w każdej kulturze i pod każdą szerokością geograficzną, także w Polsce. Jak wynika z raportu Kulczyk Foundation, aż 42% kobiet deklaruje, że w ich w ich rodzinnym domu o okresie się nie mówi się lub nie mówiło wcale. Dla 23% badanych jest to z kolei temat krępujący.

Kulczyk Foundation i Rossmann wspierają projekty skierowane do kobiet, które mają wzmocnić ich pozycję. Szczególny nacisk kładziemy na walkę z ubóstwem i wykluczeniem menstruacyjnym. Problem ten wpływa negatywnie na niemal każdy aspekt życia kobiet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze artykuły

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie, brakuje czasu, a ostatnią rzeczą, na jaką mamy ochotę po...

„Miękko” Niny Czarneckiej – nowa książka o wrażliwości i kobiecej sile

Czy w świecie, który nagradza twardość, stanowczość i perfekcję, jest jeszcze miejsce na delikatność? Nina Czarnecka, znana szerzej jako...

Błoga i pełna przyjemności jesień z kosmetycznymi niespodziankami od PURE BEAUTY!

Jesień to czas oddechu, otulenia i małych przyjemności tylko dla siebie. Gdy za oknem wiatr tańczy z liśćmi, coraz...

Nowa era pielęgnacji: Resveratrol-Lift od Caudalie – młodsza i jędrniejsza skóra każdego dnia

Piękno przyszłości ma swoje źródło w naturze. Francuska marka Caudalie prezentuje przełomową linię Resveratrol-Lift – innowacyjną pielęgnację opartą na...

Musisz przeczytać

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie,...

„Miękko” Niny Czarneckiej – nowa książka o wrażliwości i kobiecej sile

Czy w świecie, który nagradza twardość, stanowczość i perfekcję,...

Nowości MIYA Cosmetics – pielęgnacja skóry, wzmocnienie bariery hydrolipidowej i efekt glow

MIYA Cosmetics prezentuje serię innowacyjnych produktów, które odpowiadają na aktualne potrzeby skóry. Kosmetyki te wspierają mikrobiom, wzmacniają naturalną barierę...

NAOKO otwiera immersyjny butik w Manufakturze i prezentuje kolekcję BARBIE × NAOKO

Polska marka NAOKO wkracza w nowy rozdział swojej historii. W samym sercu łódzkiej Manufaktury otwarto NAOKO Studio – butik,...

Może Ci się spodobaćZOBACZ
Wybrane dla Ciebie