Animacja w hotelu kojarzy się większości z nas z zapewnieniem rozrywki hotelowym gościom przebywającym w hotelach za granicą. W Polsce dziedzina ta ciągle jest nieco zaniedbana, a szkoda, bo korzyści jakie daje mogą być ogromne. Animacja jest to dziedzina turystyki, która rozwija się prężnie i dynamicznie i na szczęście coraz więcej hoteli w Polsce zaczyna się do niej przekonywać.

Korzyści, jakie daje animacja czasu wolnego

Pierwszą, zasadniczą kwestią jest postawienie sobie pytania, po co przeciętny hotel np. hotel w centrum Krakowa wynająć miałby animatora? Okazuje się, że jest to pytanie, na które wielu naszych hotelarzy nie zna odpowiedzi. A to poważny błąd, bowiem dobrze pracujący animator to osoba, która odpowiedzialna jest za stworzenie dobrego klimatu hotelu.

Potrafi on:

  • zintegrować gości
  • wpłynąć pozytywnie na ich humor
  • nakłonić do aktywnego wypoczynku
  • służyć pomocą

Animatorzy hotelowi to osoby, które dzięki swoim działaniom, serdecznemu i wesołemu usposobieniu potrafią związać na stałe gościa z hotelem. Będzie on dzięki temu chętnie wracał do niego wypocząć, jak również polecać hotel znajomym.

Korzyści finansowe z zatrudnienia animatora dla hotelu

Wbrew pozorom, zatrudnienie animatora, to nie tylko nakłady finansowe związane z koniecznością zapłacenia animatorowi pensji za jego działania, czy na zapewnienie mu noclegów i wyżywienia.

Zatrudniając animatora, hotel liczyć może na korzyści finansowe, zarówno te, które pojawią się za jakiś czas i działać będą długofalowo, jak też i na korzyści doraźne.

Oto one:

  • animacje dla dzieci sprawiają, że zarówno rodzice jak i ich pociechy chętnie wracają do hotelu, który je oferuje. Chętniej też kupowane są różnorodne pamiątki hotelowe, przypominające o atrakcjach z jakimi się spotkali w czasie pobytu
  • rośnie zaufanie do marki hotelu, który polecany jest przez turystów, chwalących nie tylko świetną obsługę hotelową i warunki jakie panują w hotelu, ale i (a może głównie) atrakcje, jakie zapewniał animator czasu wolnego
  • animacje, zwłaszcza te które wymagają aktywnego zaangażowania turystów, pomagają hotelowi sprzedać więcej zimnych napoi. Jeśli animacje prowadzone są z dala od barów i restauracji All-Inclusive, wówczas zmniejsza się ilość „darmowych” drinków wypitych przez gości.
  • dzięki animacjom rośnie ilość pamiątek hotelowych i gadżetów, jakie kupują goście hotelowi, którzy chętnie nabywają chociażby kubki z logo hotelu, koszulki, długopisy, etc. To jednocześnie bardzo tania reklama dla hotelu, który dzięki drobnej pamiątce przywiezionej do domu rozsławia hotel wśród znajomych i rodziny zadowolonych turystów.

Zatrudnienie animatora w hotelu, to wzrost renomy hotelu, który może pochwalić się posiadaniem oferty wyróżniającej go na tle konkurencji.

Przykładowe rozrywki, czyli inwencja animatora przede wszystkim

Animacje, jakie przygotowują specjalnie zatrudnieni do tego celu pracownicy, skierowane mogą być do różnych grup. Głównie rozróżnia się animacje skierowane do:

  1. dzieci
  2. rodzin z dziećmi
  3. dorosłych
  4. animacje skierowane do wszystkich

Od tego, do jakiej grupy kierowane są animacje, zależy jakie zabawy zostaną wybrane. Wśród dzieci niezmienną popularnością cieszą się imprezy typu Disco Kids, malowanie twarzy, zawody sportowe, wspólna zabawa z dużymi maskotkami przedstawiającymi popularnych bohaterów bajek, etc.

Dorośli chętni są na zabawy typu karaoke, animacje sportowe, czy wieczorki taneczne.

Tak naprawdę, od inwencji animatora oraz możliwości hotelu zależy, czy animacje przyniosą sukces. Patrząc jednak pod kątem korzyści, wydaje się, że animacje czasu wolnego, to przyszłość hotelarstwa i warto inwestować właśnie w tę formę rozrywki.