Więcej
    Strona głównaŻycieZdrowieKtóre bakterie kwasu mlekowego najlepiej wpływają na układ trawienny? Poznaj naturalne źródła...

    Które bakterie kwasu mlekowego najlepiej wpływają na układ trawienny? Poznaj naturalne źródła probiotyków

    10:1 – tyle wynosi stosunek ilości bakterii w Twoim organizmie do liczby wszystkich komórek ciała. Większość tych bakterii jest nieszkodliwa, co więcej ¬– nawet bardzo pomocna. „Dobre bakterie”, czyli w większości bakterie kwasu mlekowego, wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego i zwiększenie odporności. Dowiedz się więcej o tym, jak świadomie wzmacniać swoje ciało od środka!

    Z tekstu dowiesz się:

    • jak działają probiotyki,
    • jaką rolę odgrywają w organizmie bakterie kwasu mlekowego Lactobacillus rhamnosus,
    • jak naturalnie dostarczać organizmowi żywych kultur bakterii.

    Probiotyki – pewnie kojarzysz tę nazwę, ponieważ farmaceuci często polecają je przy antybiotykoterapii. Są one jednak potrzebne każdemu, bez względu na stan zdrowia. W aptece dostaniesz probiotyki w tabletkach, ale jeśli cenisz naturalne metody dostarczania organizmowi potrzebnych składników, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wesprzeć leczenie farmakologiczne na przykład regularnym piciem kefiru. Taki produkt z wysoką zawartością żywych kultur bakterii mlekowych to dobry wybór dla zdrowia, a także dla szczupłej sylwetki!

    Kultury bakterii mlekowych a Twoje zdrowie – jak działają probiotyki?

    Wszystkie bakterie kwasu mlekowego występujące w szeroko pojętych produktach fermentowanych są pożyteczne i spełniają korzystną rolę w organizmie człowieka. Jednakże bakterie probiotyczne mają udowodnione szczególne właściwości.

    Wyizolowane szczepy pożytecznych bakterii jelitowych o najbardziej pożądanych cechach prozdrowotnych, udokumentowanych badaniami klinicznymi, to właśnie probiotyki, kolonizują przewód pokarmowy i ciężko pracują, aby utrzymywać Cię w dobrej kondycji. Wspomagają cały układ trawienny, a do tego świetnie działają na odporność. Warto więc przyjmować je regularnie, a szczególnie w okresach zwiększonego narażenia na choroby. Najlepsze efekty osiągniesz przy połączeniu ich ze zdrowym trybem życia. Probiotyki m.in.:

    • hamują rozwój mikroflory niepożądanej, w tym chorobotwórczych bakterii, które wywołują np. biegunkę,
    • poprawiają trawienie i wchłanianie składników odżywczych,
    • regulują pracę jelit, zapobiegają wzdęciom,
    • stymulują pracę układu odpornościowego.

    Większość probiotyków to lactobacillusy lub bifidobakterie. Obie te grupy odgrywają istotną rolę w mikroflorze jelitowej, która jest naturalnie obecna w układzie trawiennym zdrowego człowieka. Wymienione rodzaje dzielą się dodatkowo na szczepy, z których szczególnie warto zapamiętać jeden – Lactobacillus rhamnosus.

    Lactobacillus rhamnosus – poznaj rolę ważnego szczepu bakterii kwasu mlekowego

    Bakteria Lactobacillus rhamnosus, ma potwierdzone działanie wspomagające procesy metaboliczne. Ponadto jest stosowana w profilaktyce oraz leczeniu biegunek, a także chorób zapalnych jelit i wątroby.

    Dlaczego wyróżniamy właśnie ten szczep bakterii kwasu mlekowego? Ponieważ posiada on wszystkie cechy tzw. idealnego probiotyku:

    • odporność na niskie pH żołądka,
    • zdolność łatwej kolonizacji układu pokarmowego,
    • przyleganie do nabłonka jelitowego,
    • hamowanie patogennych drobnoustrojów,
    • bezpieczny i korzystny wpływ na organizm gospodarza.

    Drogocenny szczep Lactobacillus rhamnosus polecamy Ci także dlatego, że znajdziesz go w kefirze Robico bez laktozy, łatwo dostępnym w wielu sklepach.

    Co jeść, aby dostarczać sobie żywych kultur bakterii?

    Cenisz sobie wspieranie układu trawiennego i odpornościowego naturalnymi produktami? Świetnie się składa – żywe kultury bakterii kwasu mlekowego są zawarte w wielu produktach spożywczych. Kiedyś często gościły w diecie Twoich dziadków ­– np. w postaci kiszonek (kapusty, ogórków), od których również i Ty nie powinieneś stronić.

    Najlepszym źródłem bakterii kwasu mlekowego są oczywiście fermentowane produkty mleczne, np. kefiry, jogurty i inne. Pamiętaj jednak, że nie każdy z nich dostarczy Ci probiotyków. Jeśli chcesz znaleźć produkt z bakteriami probiotycznymi albo konkretnie z Lactobacillus rhamnosus, który jest najbardziej przebadanym szczepem z udowodnionym dobroczynnym wpływem na zdrowie – przed zakupem sprawdź dokładnie etykietę.

    Szczególną uwagę zwróć na kefir Robico. To wyjątkowy produkt, który zawiera dobroczynne bakterie i zapewni Ci wszystkie korzyści, które wynikają z jego regularnego przyjmowania. Ale gdyby tak oprócz dobrego trawienia i silnej odporności zyskać jeszcze… pomoc w odchudzaniu? Wysoka zawartość składników odżywczych w kefirze Robico ułatwi Ci zrobienie pierwszego kroku do zdrowego zrzucenia nadmiernych kilogramów i ustabilizowania wagi ciała.

    Co ważne, także kefir Robico bez laktozy umożliwia przyjmowanie naturalnych probiotyków Lactobacillus rhamnosus osobom cierpiącym na nietolerancję laktozy. Teraz i one mogą się cieszyć jego wybornym smakiem, równie dobrym, co w przypadku klasycznego produktu.

    Zadbaj o swoją odporność i zdrowie układu pokarmowego już dziś – naturalnie, bez przyjmowania suplementów. Doceń dobroczynną moc kefiru Robico bez kłopotów z nietolerancją laktozy.

    Popularne posty

    Social Media

    8,530FaniLubię
    1,874ObserwującyObserwuj