Trendy modowe cały czas ulegają zmianom. Kreowanie nowych to zasługa nie tylko znanych i cenionych projektantów, lecz także blogerek modowych. W poczet polskich „dyktatorek mody” na stałe wpisały się takie dziewczyny, jak Maffashion, Macademian Girl czy Jessica Mercedes. I choć panie bywają często krytykowane w prasie bulwarowej i na łamach popularnych portali internetowych, to chyba każdy musi przyznać, iż to zjawisko na stałe weszło w kanon dzisiejszej wiedzy na temat dobrego stylu.
Co jest zasługą dzisiejszych blogów modowych?
Na blogach modowych prezentowana jest oczywiście… moda. Co jednak różni taką blogerkę modową od modelki, która prezentuje na wybiegu stroje znanego projektanta? Pomijając kwestię statusu i skupiając się także na biologicznej kwestii, można śmiało powiedzieć, iż figura. Profesjonalne modelki charakteryzują się konkretnym wyglądem, natomiast blogerka modowa jest zwykłą kobietą… taką, jak my wszystkie. Takie zjawisko przenoszenia kreowanych trendów na „swojskie podwórko” pokazało, iż wcale nie musimy nadszarpywać domowego budżetu, by wyglądać modnie i nowocześnie. Blogerki modowe zaczynały po prostu od założenia bloga modowego. Jeszcze do niedawna terminem bardziej powszechnym i znanym było szafiarstwo. Szafiarki określane są dzisiaj mianem społeczności internetowej, wokół której skupiają się fani. Prezentują w internecie swój styl ubierania poprzez publikację na blogach i stronach internetowych swoich ubrań ujętych w konkretne stylizacje. Niegdyś szafiarki buszowały głównie po sklepach z odzieżą używaną pokazując tym samym, jakie smaczki modowe można nabyć w tego typu punktach sprzedażowych. Dzisiaj blogerki modowe umieszczają przede wszystkim wpisy sponsorowane. Dzięki temu dowiemy się między innymi, gdzie w sieci można kupić modną i dostosowaną do naszych realiów finansowych odzież.
Dlaczego sklepy kreujące modę chcą współpracować z blogerkami modowymi? Chodzi oczywiście o przekaz. Blogi modowe kierowane są do szerokiej publiczności. Tak naprawdę każdy może być odbiorcą strony internetowej propagującej jakiś styl. Prężnie działająca blogosfera nadała modzie nowy wydźwięk, który odbił się szerokim echem we wszystkich środowiskach związanych z tą sferą życia.
Tanie kupowanie w sieci
Dużą zasługą blogerek modowych jest także rozpowszechnianie możliwości kupowania w sieci. Dla wielu kobiet taki rodzaj dokonywania zakupów stał się bardzo atrakcyjny i wygodny. W tym kontekście warto poruszyć również kwestię ekonomiczności. Oszczędzamy nie tylko pieniądze, lecz także czas. Odzież prezentowana w sklepach internetowych jest tańsza z tego chociażby względu, że producent nie musi ponosić opłat związanych z wynajmem czy kosztami eksploatacyjnymi lokalu. Sam proces kupowania jest prosty i pozwala zaoszczędzić bardzo dużo czasu. Współczesne kobiety są zabiegane i tak naprawdę nie są w stanie często odwiedzać galerii handlowych. Kupowanie ubrań w sieci odbywa się z dala od miejskiego zgiełku, w zaciszu domowym.
Przykładem sklepu kreującego nowe trendy jest sklep z odzieżą damską, męską i dziecięcą http://Defashion.pl. Prezentowana oferta dotyczy nie tylko mody damskiej, lecz także konfekcji męskiej i dziecięcej. W jaki sposób przebiega proces wyboru i sprzedaży? Wchodzimy na stronę internetową, która prezentuje nam konkretną ofertę w postaci zdjęć modelek. Ubranie możemy zobaczyć z różnych perspektyw. Dzięki temu został znacznie ułatwiony wybór. Następnie przechodzimy do sklepu, gdzie został sporządzony szczegółowy opis produktu, tabela rozmiarów, a także sposoby płatności, a wszystko odbywa się dosłownie za pomocą paru kliknięć myszką.