Moda i UrodaNormcore – modnie zwyczajni

Normcore – modnie zwyczajni

-

Gdy w grudniu 2013 roku grupa forecasterska K-Hole podała, że na ulicach pojawią się ludzie przeciętni do granic możliwości, większość stylistów z politowaniem pukała się w czoło. Jednak to, jak silnie w ciągu 12 miesięcy rozwinął się normcore i jak wielu celebrytów podchwyciło pomysł ubierania się jak najzwyczajniej, przerosło oczekiwania wszystkich…

Normcore – ekstremalnie zwyczajny

Nazwa trendu, nawiązująca do zbitki słów normal i hardcore, idealnie opisuje trend, za którym podążyły rzesze normalsów. Stylistyka ubioru nawiązuje do przeciętności i zwyczajności z lekką nutą lat 90-tych, wspominanych z rozrzewieniem i lekką satyrą.

Stąd w normcore’owej garderobie proste t-shirty, najlepiej białe/czarne – rzecz jasna bez nadruku. Do tego proste spodnie z wysokim stanem, do wyboru jeansy lub jak najprostsze spodnie w odcieniu khaki. Na to bluza z kapturem, rozpinany polar lub golf i sportowe buty, rzecz jasna białe/szare/czarne. Gotowe! Wygląda jakby znajomo?

Uzupełnij normcore’ową garderobę

Gdy niemodni stali się modni

Chcąc niechcąc ambasadorami normcore’owej fali stali się Ci, którym na modzie najmniej zależało – Steve Jobs i Mark Zuckerberg, geniusze branży IT, od dawna ubierali się tak prosto i wygodnie, jak tylko się dało, mając w poważaniu trendy, pokazy mody i porady projektantów. Dla nich nic się nie zmieniło, ale dla nas – obserwujących modę i stylizacje – świat wywrócił się do góry nogami…

Przeciętnie nie znaczy z przypadku

Problem z normcorem jest taki, że ciężko tu o przypadek. Trzeba się nieźle natrudzić, by wyszukać w sklepach rzeczy całkowicie przeciętne i banalnie nudne (by nie rzec staroświecko niemodne). Co najdziwniejsze Ci, którzy do tej pory po prostu ubierali się w tym stylu, wcale nie zmienili swojej świadomości modowej. Nie jest tak, że ktoś poklepał ich po plecach i powiedział – „od dziś to co nosisz jest modne, więc i Ty jesteś modny”. Po czym więc poznać prawdziwego normcore’a?

Rasowy normcore z pieczołowitością i uporem maniaka dobiera to, co jest najbardziej przeciętne. Wyszukuje nijakie spodnie w najdroższej galerii, czyta (rzecz jasna ukradkiem, by nie dać po sobie poznać, że to go interesuje) rankingi najbardziej normcore’owych rzeczy, i poświęca wszystko, by upodobnić się do tysięcy innych ludzi. Jednak czy w ten sposób normcore’owy wąż nie zjada własnego ogona? Czas pokaże…

Najnowsze artykuły

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie, brakuje czasu, a ostatnią rzeczą, na jaką mamy ochotę po...

„Miękko” Niny Czarneckiej – nowa książka o wrażliwości i kobiecej sile

Czy w świecie, który nagradza twardość, stanowczość i perfekcję, jest jeszcze miejsce na delikatność? Nina Czarnecka, znana szerzej jako...

Błoga i pełna przyjemności jesień z kosmetycznymi niespodziankami od PURE BEAUTY!

Jesień to czas oddechu, otulenia i małych przyjemności tylko dla siebie. Gdy za oknem wiatr tańczy z liśćmi, coraz...

Nowa era pielęgnacji: Resveratrol-Lift od Caudalie – młodsza i jędrniejsza skóra każdego dnia

Piękno przyszłości ma swoje źródło w naturze. Francuska marka Caudalie prezentuje przełomową linię Resveratrol-Lift – innowacyjną pielęgnację opartą na...

Musisz przeczytać

Washster – inteligentna pralnia Kraków, która zmienia codzienność

Każdy z nas zna ten moment: sterta prania rośnie,...

Nowości MIYA Cosmetics – pielęgnacja skóry, wzmocnienie bariery hydrolipidowej i efekt glow

MIYA Cosmetics prezentuje serię innowacyjnych produktów, które odpowiadają na aktualne potrzeby skóry. Kosmetyki te wspierają mikrobiom, wzmacniają naturalną barierę...

NAOKO otwiera immersyjny butik w Manufakturze i prezentuje kolekcję BARBIE × NAOKO

Polska marka NAOKO wkracza w nowy rozdział swojej historii. W samym sercu łódzkiej Manufaktury otwarto NAOKO Studio – butik,...

Może Ci się spodobaćZOBACZ
Wybrane dla Ciebie