Strona głównaLifestyleTai Chi – medytacja w ruchu

Tai Chi – medytacja w ruchu

Chcesz utrzymać dobrą kondycję, pozytywny nastrój i czuć się dobrze każdego dnia? Na myśl o uprawianiu sportu robi Ci się niedobrze, a jednak chciałabyś się czymś zająć popołudniami? Tai Chi to rozwiązanie dla Ciebie!

Tai Chi – co oznacza, skąd pochodzi?

Tai Chi narodziło się w Chinach. Chińskie określenie ”Taichiquan” tłumaczy się jako “pięść wielkiej ostateczności”. Słowo quan to w Chinach ogólne określenie na sztuki walki. Tai Chi jest bowiem sztuką walki, jednak jej idea opiera się nie na ataku, tylko umiejętnej obronie gdy negocjacje i próba ucieczki zawiodą.

Czym jest Tai Chi?

Tai Chi to system powolnych i harmonijnych ruchów, pozwalających skoncentrować się na dokładnym i niegwałtownym rozciągnięciu mięśni. Trening tai chi skupia się na delikatnych ruchach, aktywujących wszystkie partie mięśni.

Delikatność i płynność ruchu daje poczucie odprężenia i relaksu, i pozwala na ogólną poprawę koordynacji ruchów i sprawności trenujących. Regularne ćwiczenie poprawia nie tylko fizyczne atrybuty – po treningach tai chi poczujesz się pogodniejsza, spokojniejsza i silniejsza.

Tai chi uznaje wielką rolę umysłu w rozwoju organizmu. Trening pobudza umysł do pracy, co przekłada się na bardzo silny efekt relaksujący – popularnym jest twierdzenie, że tai chi to rodzaj medytacji w ruchu.

Tai chi ma związek z chińskim taoizmem, kultywującym dbanie o zdrowie, kondycję i koncentrującym się na osiąganiu długowieczności i poczuciu wiecznej młodości.