ŻycieZła atmosfera w pracy

Zła atmosfera w pracy

-

W pracy spędzasz zazwyczaj więcej czasu niż ze swoją rodziną. Trudno jest tak zupełnie oddzielić życie osobiste od służbowego, więc prędzej czy później zaczynasz o sobie mówić, dzielić się z koleżankami swoimi uwagami czy też po prostu masz chandrę i chcesz ponarzekać. Często wasze relacje zaczynają przenosić się na grunt zupełnie towarzyski, a nie jest to do końca słuszna droga.

Trudniej jest zwrócić uwagę koleżance, niż osobie, z którą po prostu pracujesz. Dodatkowo jeśli się pokłóciłyście na gruncie prywatnym, ciężko jest mieć ze sobą dobre kontakty na gruncie służbowym. Rozważ to zanim zdecydujesz się zaprzyjaźnić z kimś, z kim pracujesz. Pamiętaj, że do pracy przychodzisz pracować, a nie plotkować i chociaż czasami dobry żart rozładuje stresującą sytuację, nie warto wdawać się w bliższe relacje ze współpracownikami.

Dobra atmosfera w pracy gwarancją sukcesu

Człowiek tym różni się od zwierzęcia, że posiada emocje. Różne, i te dobre i te złe. Jeśli będziesz zdecydowanie chroniła swoje życie prywatne, a z koleżankami wymieniała ewentualnie miłe słowa na początek dnia – zachowasz odpowiedni dystans i zdrowe relacje. Nie daj się ponieść emocjom, kłótnia z mężem czy marudzące dziecko to nie powód do dzielenia się swoim życiem prywatnym. Nie wdawaj się w plotki, rozpowiadane podczas przerwy śniadaniowej czy na korytarzu. Lepiej uśmiechnij się i powiedz, że się spieszysz. Jednocześnie bądź miła i uprzejma, jeśli chcesz być lubiana, najpierw ty musisz polubić kolegów.

Zła atmosfera w pracy powodem zwolnień

Badania dostępne w internecie jednoznacznie wskazują, że ponad 60% osób zatrudnionych jest gotowych zwolnić się wyłącznie z powodu złej atmosfery w pracy. Pomimo tego, że nie mają innego źródła dochodu!

Zła atmosfera w pracy wpływa zarówno na zdrowie psychiczne jak i fizyczne, zmniejsza wydajność oraz powoduje niechęć do przychodzenia do pracy.

Napięte relacje między pracownikami można porównać do granatu bez zawleczki, tylko czekać aż wybuchnie. Wzrastające napięcie między poróżnionymi pracownikami powoduje mimowolny wzrost napięcia między pozostałymi pracownikami, co jednocześnie powoduje rozbicie w zespole.

Jak zbudować poprawną atmosferę w pracy?

Na dobrą atmosferę w pracy składa się kilka czynników:

  • Prawidłowy przepływ informacji między przełożonym a pracownikami tak, aby żaden z pracowników nie czuł się pominięty i niedoinformowany.
  • Docenianie pracowników przez przełożonego, pochwały czy premie powodują wzrost motywacji.
  • Dostosowanie zakresu obowiązków do umiejętności pracowników, tak, aby nie wywoływać frustracji. Jeśli pracownik nie zna języka angielskiego, nie każ mu pisać listów w tym języku!
  • Informowanie przełożonych o postępach w pracy. Należy informować przełożonego jak przebiega zlecone zadanie. Zwierzchnik musi wiedzieć, czy wydane polecenie zostało zrealizowane.
  • Przełożony nie powinien faworyzować wybranych pracowników, nawet jeśli darzy ich większą sympatią. Wywołuje to niezdrowe relacje między współpracownikami.

Mobbing

Jeśli czujesz, że koleżanki rzucają ci przysłowiowe kłody pod nogi, czujesz się poniżana, szkalowana, szef niesłusznie daje ci nagany – być może jesteś ofiarą mobbingu. Nie martw się jednak, gdyż w tym wypadku prawo stoi po twojej stronie.

Najnowsze artykuły

Audemars Piguet Royal Oak: Kultowy projekt, który zyskuje z czasem

Zdarza się, że ktoś zobaczy Audemars Piguet Royal Oak tylko na zdjęciu i od razu mówi: „ostre, nietypowe, chyba nie dla...

Blissim wkracza do Polski – francuska ikona beauty boxów zadebiutuje w grudniu

Blissim, wiodąca francuska marka oferująca spersonalizowane beauty boxy w modelu subskrypcyjnym, ogłasza swoje wejście na polski rynek. Od grudnia...

Odbuduj mikrobiom skóry – 6 kosmetyków, które musisz mieć!

Rumień, szczypanie po aplikacji kremu, przesuszenie lub niespodziewane wypryski to częste sygnały, że skóra straciła równowagę. Winowajcą często jest...

BODY.lab Regenerujące masło do ciała z egzosomami od MIYA Cosmetics- wsparcie skóry w procesach regeneracji i odnowy

Kosmetyki do ciała stają się smart. W przeciwieństwie do klasycznych balsamów, nowoczesne formuły bazują na składnikach o udowodnionych funkcjach...

Musisz przeczytać

Blissim wkracza do Polski – francuska ikona beauty boxów zadebiutuje w grudniu

Blissim, wiodąca francuska marka oferująca spersonalizowane beauty boxy w...

Jak komunikować się z fryzjerem, aby wyjść z salonu zadowolona?

Wiele z nas zna to uczucie, kiedy po wizycie...

OLM Nature Escape „Hotelem Roku 2026” wg Gault&Millau! Poznaj idealne miejsce na zimowy reset w Alpach!

Za pasem święta i ferie zimowe. Zastanawiasz się, gdzie spędzić urlop? Jeśli chcesz oderwać się od codziennego zgiełku i...

Jak komunikować się z fryzjerem, aby wyjść z salonu zadowolona?

Wiele z nas zna to uczucie, kiedy po wizycie u fryzjera patrzymy w lustro i myślimy, że coś jednak...

Może Ci się spodobaćZOBACZ
Wybrane dla Ciebie